• MagdaA

saras måbra-tråd keeps going stronger

hej! här har vi haft semel-fika idag, vi blev 7 vuxna och 6 barn så det var fullt ös! 3 tjejer på 2 år och 3 pojkar på 6 månader Sen middag hos svärföräldrarna. Å i kväll blir det SLAPPA i soffan. trött ås lut å ont i huvudet efter en dag som denna.

vem bryr sig: välkommen till tråden! här får ALLA hänga med!

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • MagdaA
    vem bryr sig skrev 2008-02-09 20:07:33 följande:
    Tackar. så vad gör nio andra ¨för att tappa kilon? följer ni någon diet? själv försöker jag bara att äta grovt bröd och äta sallad till maten men annars äter jag "vanligt".
    I den här tråden är det inte många som går på några dieter. vi tror på att äta en bra variera kost, äta allt, men i lagoma mängder. Skippa onödigt socker och fett, istället äta mycket frukt och grönsaker. Många av oss har en "unnardag"/vecka, men äter då inte massor, utan unnar oss nått extra, t ex en påse godis på fredagkväll, en god efterrätt eller en lyxig middag.

Det viktigaste är egentligen att hitta ett sätt att äta och leva som du kan fortsätta med, inte köra en bantningkur, tappa 10 kg och sen återgå till de vanliga vanorna, då kommer även kilona tillbaka. Man måste hitta en ny livsstil som man kan fortsätta med. Lägga om kosten och börja motionera och sedan fortsätta med det, i lagom dos.

motionen varierar också här i tråden. Endel promenerar, andra joggar, tränar på gym, osv osv.

Själv så går jag promenad med vagnen nästan varje dag, sen har jag en crosstrainer som jag tränar på några gånger/vecka. Har även tänkt komma igång med styrketräning nu så att jag tränar upp ryggen innan det är dax att börja jobba efter mammaledigheten.
  • MagdaA

Vi har haft storbak idag så nu luktar det gott i hela huset! Ska lägga allihopa i frysen så vi har nått att bjuda på om vi får gäster. Lika bra dom ligger i frysen, mindre risk att man blir sugen då

bullar.JPG

• MagdaA

+/- 0 på vågen idag. Men, nu är det nya friska tag! UNDERBART väder idag så det blir en långpromenad när Alex ska sova sen vid 11. Skönt att få komma ut och få lite frisk luft också.

• MagdaA

clinan: bra jobbat! men, kan inte hundenfölja med när du springer?

• MagdaA

clinan: okej. ja våran hund är en korsning, mcyket jakt i henne också, hon ÄLSKADE att följa med mig när jag sprang!

• MagdaA

det blev 1 timme och 20 minuters rask promenad i det fina vädret! Nu har Alex precis vaknat så jag ska koka gröt åt oss.

Annelie: vet många som haft en svacka nu de senaste veckorna, jag är en av dom, men från och med idag är det nya friska tag! å va gott det lät med omelett! måste köpa skinka så ska jag också göra det nån dag

• MagdaA

ja inte är det vinter direkt. iofs har vi snö, men även här uppe har det varit ovanligt milt den här vintern. inte många dagar som det varit kallare än 15.

• MagdaA

kallare än MINUS 15 alltså...

• MagdaA

clinan: men har ni +9 grader så behöver man ju knappt några kläder! en tunnare jacka bara, det är ju rena vårvärmen!

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger