Inlägg från: SvenskEngelsk |Visa alla inlägg
  • SvenskEngelsk

saras måbra-tråd keeps going stronger

Ps, så rätt ang grönsaker, frysta osv...:)

• SvenskEngelsk

Thats what we call trye words Kaya!!!!

I agree....Guldkant är Mcdonalds, en beställd pizzakväll, läsk, och gotte!

Nu ätit efterrätten
    YUMMI!!!

Ha det bra

• SvenskEngelsk

Zandra:
    Efter gymmet, äter jag antingen
    BANAN eller FRALLA med skinka på, då min systers man är hälsocoach/pers.tränare på gym så lär han mig mkt, att kroppen behöver BÅDE kolhydrater / proteiner nu direkt efter styrkepass OCH nu även bevisat konditionspass, så antingen köper jag banan på gymmet och stoppar i direkt emellan syrkan  och konditionen! Tränar man REJÄLT mkt på gym osv så är Gainomax bra tycker HAN, jag har aldrig provat, men vi har nog inga sånna GYMRÅTTOR här va? jag kanske..lol..:P eller Kaya..hihi!!! Skojjar

Men att äta är viktigt
    kvittar vad klockan är
    Kroppen bränner och tränar man sent för man nog äta sent med tror jag på!

Jag MÅSte äta MER MER MER då jag tränar såhär..det märks...alla säger det, och NU fattar jag med..RIKTIGT mkt mer!

GODNATT!!!

• SvenskEngelsk

Dinkelfralla med skinka på är kanon!
    Eller hemma, ett kokt ägg! Skitbra!

jag brukar säga till barn, att våra kroppar behöver bränsle som en bil behöver bensin för att klara vardagen!

• SvenskEngelsk

Ska skrva ner min handling på WILLYS, helt ärligt PRECIS vad jag handlade ( så pank att det INTE blev mkt men passade på för syrran körde dit ):

Pangasius fileer 800gr
    Premium Marabou Mint mörk ( mini storleken )
    Osötad fullkorns toast med sockerarter på 1.5gr ( BRA )
    Lättglass
    hallon&Blåbär osockrade
    Mellanmjölk 1.5l
    Naturgodis ( bla Cantaloupe melon torkad, YUMMMMI va gott )
    Matgrädde
    2 pkt dadlar ( MUMS )
    Bregott
    Morötter lösvikt
    Palsternacka
    Hasselnötskärnor
    te rabarber grädd
    plastkasse
    Linguine fullkorn
    bananer
    Vitkål ( tack kaksmulan smittat av dig )
    Dinkelmjöl fullkorn

Alles idag!!!

ps, nån som lagat pangasius file? Såg såå fiina ut, långa o fina fileer!
    Älskar ju fisk

• SvenskEngelsk

Hej Hej!

Hur mår ni?
    Bättre än mig men det beror på HELT annan än vikt&mat&motion, En jäkla släkting som är så bitter och tar ut det på mig och mina systrar! BLÄ!

ja ja..jobb nu kl 14-21.309, sen imon + måndag 07-16

Längtar redan efter gymmet imon eftermiddag....

Ok, Evenstar...Curry är en SVÅR krydda för mina smaklökar, men tänkte dubbelpanera fisken någon dag med hemmagjort mos till!!!

HA EN BRA DAG!

• SvenskEngelsk

Hej flickor
    Bättre humör nu!
    Skickat bokningsförfrågan till Ticknet på resa till Mallis slutet av MAJ, YES! mer att se fram emot!....mamma, Jag och Bailey!!!!!!!! Wohoooo!!!:.Shittans vilen MOROT attt träna kroppen till finare former och inte hängade skinnpåsar på nedre mage + insida lår..YIPPI!....

Oh well
    Åt nopg bland det godaste jag ätit på månader ikväll på jobbet...JAG NJÖT av varje tugga!

Lagade ett recept som jag hade i huvudet efter då jag jobbade natt i lördags....kocken på tv4 lagade med sin dotter CORNFLAKES nuggets..OH MY GOD!!! Alla påjobbet sa, det är säkert Sara som skrivit upp Nuggets av kycklingfile på matlistan på lörd kväll, och YES..ingen annan skulle laga så " komplicerat mat där"....MEN JAG, I LOVE IT!...
    Så jag skar kycklingfileer i nuggets storlekar...typ 4*5 cm typ.....sen dubbelpanering som han sa, i först MJÖL; och av med överskottet av mjöl...sedan doppai ägg, sist i de mosade cornflakesen..sedan i olja på  plattan!...Inte så supernyttigt, men SHIT vad gott, och jag valde att göra egna EGNA pommes till , med asterix potatis MED skalet på, tunna fina pommes, med lite olivolja + div kryddor, 2 olika dippar, morotsstavar + paprika stavar till!....MUMS!!!!!!!!! Nuggetsen blev SÅ fiiina och krispiga!....ALDRIG friterat innan, perfekt UNNARMAT för Sara ..så det ska jag laga hemma på lördag, då är jag LEDIG med min son, fast jag ska doppa i dinkel fullkornsmjöl och ska se vilka flingor jag köper. Jesus....man vet ju iaf VAD nuggetsen innehåller, köper aldrig på affären efter jag såg ett program vad som äör i en nuggets...men här är det ju REN kycklingfile! de enda onyttiga är väl att lägga ner i oljan, men lät dem torka av på papper med!!!!!!!

MUMS!
    Åt 12 st godisbitar, och det känns bra då jag slutade där, skulle inte äta nåt sånt innan semletårtan på PK på torsdag, men var sugen, och då ska jag ju få äta med!...så 12 blev det!

Snart dags att hoppa LITE hopp! Annat från det vilat idag ( jobbat dock )

Imorgon bär det av DIREKT till gymmet efter 9 tim jobb....där ska de bli det vanliga + massagen!

KRAM

ps, Monsa Grattis

• SvenskEngelsk

Sup ladies!!

Kanon dag med maten
    Verkligen
    riktigt rejäl frukost med 1 kokt ägg, 3 bitar skärgårdssill, 2 osötade solrosbrödskivor ( sååå saftigt bröd, färdigskivat opch ser nästan svart ut, i gul/grön plastpåse), ena med OST + marmelad + bregott, andra med 15% norrboda..+ paprika, sen liten bit brie--- SÖNDAGSFRUKOST, nej men jag visste att jag skulle till gymmet efter jobbet, så åt rejält idag.
    Sen en frukt, sen kl 14 middag
    Fläskfile i ugnen med matl grädde +lättfraiche, soya + sambal oelek...YUM, + 2 dl kokta grönsaker!....+ ramlösa!

Sen GYMMET, cyklade dit, och vet ni, idag var alla NYA ct upptagna, så efter mitt styrkepass SPRANG ja på löpbandet..JÄKLAR, inte ont....svett svett svett---- 4.1km på löpbandet, UTAN stopp,,skönt!!!!
    Helt amazing vilken kick man fåååår!

Sen massage sängen, sen dush där, sen cykel hem nu, kom hem för 30 min sen, kokat kvällsmaten, fibergröt m banan i som vanligt med honey + cinnamon!

Ska fixa lite nu
    kraaaaaaam

• SvenskEngelsk

Hej Girls!
    Haft en galet hektisk helg på jobbet fram till kl 16.00 i em.

BURR! En kollega ( vi e rätt tajta då vi "bara" är 13 personal med natten på min a.plats ), hennes dotter miste sin dotter på 4 månader i förrgår, då hon föddes i v 24!....i okt...Dem bodde på sjukhuset nästan 3 mån, sen kom hem, och allt gick ju otroligt bra som det OFTAST gör med dem som är SÅ tidigt födda ( är ju inte meningen att man ska födas till livet redan i v 24 ), första 1-5 månaderna verkar dem FÖR pigga för att det ska vara sant ( sa min syrra då denna baby fötts, och hon har ju jobbat mkt på Neonatal + barnakuten ), dme lixom får hjälp med ALLT, men inget är utvecklat. SÅ TYVÄRR, efter att dem inrett allt hemma, haft en vacker jul och trott allt var bra, dog dottern i förrgår! Så USH va tråkigt på jobbet!.... Sånt här lixom bara kommer o kommer nu känns det som!

Oh well, ätit kanonbra nu....Tränade ju gym igår...och åter dit imorgon, "mormor + morfar" ska hitta på nåt kul med Bailey, så jag ska träna, massage + klippa mitt hår, det var typ 8 månader sedan, får se om jag vågar en "poshspice" bob....I WANT TO!...Men mitt LOCKIGA hår..hmm! I trust my hairdresser though, she is a PRO!

EN RIKTIG vilodag idag! Därför hållit nere på endel kalorier...Åt kvällsmat kl 21 ikväll, bättre äön 23 som det va innan, USH...men middag kl 17, FK linguine med 12% matl grädde, färsk svamp, 9% kalkonbacon, kycklingbuljong, worcestersauce, soya, vitlök + hackad lök, allt i en röra ihop med kokta pastan, sedan MASSA kålsallad tilL! YUM!

Frukosten var ju standardfika på jobbet, GI fralla med GOD 17% lagrad herrgård + jordgubb/rabarber marmelad!!!!!!!! yum!
    4 frukter idag!

Ska sova tidigt
    Måste bara fippla klart med nya gardiner mm i vardagsrummet, ( köpte för farfars julkl pengar massa nytt )

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger