• Evve81

saras måbra-tråd keeps going stronger

6628: Bra jobbat! Måste kännas kanon skönt!

träffade en kompis idag och vi ska börja promenera tillsammans under våren. Sedan halv bestämde vi att åka vasaloppet någon gång i livet... Om 2 år sa jag men hon skulle åka nästa men som sagt om 2 år tänkte vi åka Vasaloppet så då är det väl bara att börja träna måste ju ner minst 26 kilo vikt innan! Man kanske ska ge upp hoppet att efter 2 barn kunna gå ner till den vikt man hade som 15 åring Fast det vore ju skoj!

Ska börja lungt för jag är npg inte läkt än efter förlossningen men har som mål att gå på dagis varje dag och ta minst 3 långpromenader i veckan och sedan öka med fler och till hösten lägga om träningen ännu mera!

• Evve81

Var på affären idag. Jag är verkligen svag för lösgodis men vi hade bestämt att det blir ostbågar idag så jag köpte ingen godis påse. Har faktiskt gjort så att sambon är den som handlar. Dels köper han inget godis och sedan plockar han inte en massa extra som jag gör

• Evve81

Jag får väl vara glad att jag bestämt mig för att börja med att ha målet att gå 3 långpromenader i veckan utöver det man går ändå. Tur att jag började så för första dagen började inget vidare. Dottern har sreptokocker och är hemma hela veckan. Är inte i from för att ha henne på ståbrädan och vagnen i 5 km. Behöver nog träna upp mig lite först.

Har i alla fall börjat föra kostdagbok. Vet att det hjälpt mig tidigare!

• Evve81

SE: Kommer inte heller in på din pres. Brukar ju gå in och använda dina dina bilder som motivation.

Själv verkar jag behöva en sockeravgifning! Har nu målet att inte fika onyttigt på kvällarna förrän på fredag. har ju fått ställa in alla besök denna vecka då dottern har streptokocker. Ska med lilleman på vc idag så ska de kolla upp honom också sedan måste jag nog be doktorn kolla mig med för jag har lite ont i halsen. *SUCK*

• Evve81

Hade ju laddat hela dagen för en prommis men jag var med sonen till doktorn för att se så han inte hade halsfluss som stora ssyter men doktorn tittade inte ens på honom men jag vajnade med hals ont. Så jag for med sonen till doktorn och kom där friån med halsfluss och penicillin till mig själv så jag sköt min promenad på framtiden! Så himla typiskt!

Maten är i alla fall mycket bättre vi ska satsa på mer grönsaker till maten och så!

• Evve81

Magda: Vår dotter tål inte mjölk i ren form men i maten är den ju tillagad. Hon äter även vanligt smör och ost och så. Börja med att ta bort allt i ren form och se om det är så. Eller så kan ju magen blir konstig när man äter mycket fibrer. Fast det brukar gå över efter ett tag. Men människor med tarmsjukdomar rekomenderas att inte äta för mycket fibrer för det är svår smält......

Lite dumt kanske att skriva så i en sån här tråd där de flesta äter mycket fibrer.... Men det är den rekomendation jag hört.

• Evve81

Idag ska jag ÄNTLIGEN ta min promenad!!! Eller det är ju nu jag ska börja. har inte alls ont i halsen längre så nu ska här börja promeneras!!!!!

• Evve81

Hade en av mina bättre dagar igår PRomenerade först 60 minuter. Vi fikade på kvällen men inte alls som tidigare. Vägdce mig i morse och minus 1 kg denna vecka. Nu ska det bli ändring på promenderna!

Har bara en fråga. Jag har så himla ont i mina ljumskar och mitt bäcken. Bäckenet är väl för att det itne är så länge sedan jag fick barn men ljumskarna hade jag problem med innan och nu är det värre. Någon som vet vad man kan göra? Funkar bra medan jag går men efteråt.......

• Evve81

JJ: Kanske vi kan kämpa mot socker beroendet tillsammans! Skulle också behöva bli av med det! Jag har ju fixat det förut!

När jag lämnat dottern på dagis ska jag ut och gå en timme. Sedan ska jag plugga om lillemannen sover!

Magda: Jag tror att matdagbok kan vara bra!

• Evve81

Jag har inte tänkt sluta helt utan dra ner på allt socker under veckorna och hålla mitt godisätande till 1 dag/vecka..... Vi valde ju rätt vecka att börja påsk veckan Har gått rätt bra idag. Jag dricker varken te eller kaffe men jag äter för mycket sött så det ska jag ha bort under veckorna!

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger