saras måbra-tråd keeps going stronger
apropå tomater så är citronpeppar på tomater på keso en underskattad företeelse...
apropå tomater så är citronpeppar på tomater på keso en underskattad företeelse...
Hej brudar! Det har varit så löjligt mycket här på jobbet de sista dagarna så jag HINNER inte kolla in FL. Ha ha ha, normalmycket kanske jag ska skriva då det faktiskt inte är meningen att man ska hinna surfa på jobbet
Evenstar: Jag vill också ha ett Wii!!!!!!
Annika: verkligen jättegrattis till din målvikt!
Sofie85: Välkommen hit till tråden! Självklart ska vi hjälpa dig av med ditt sockerberoende
Annelie: Jag tycker också att det är skitkul med att planera! Vi kanske skulle starta ett bröllopsplaneringsföretag tillsammans ?! Grattis till viktnedgången! Visst är det kul när extrakilorna försvinner ganska snabbt?!
Stumpan: Grattis! Vad bra jobbat! Ett stort hurra för dig!!
Emmamaria: Lyssna på Magda! Hon är klok!
Kaya: kära vän!!! När jag hör om dina magsjukeplågor så tackar jag livet som aldrig givit mig magsjuka! Hoppas attt du snart åter igen kommer in i din gamla lunk!
Nillalalala: Oj! (tänkte jag först) så mycket vatten är faktiskt inte normalt att dricka på en dag men så kom jag på att du är ju tokgravid så det är kanske inte så konstigt. Allt i din kropp är ju upp och ned nu
Nilla: Jag hade gravdiabetes och kände inget direkt vattensug. Men hade du det så hade de nog redan koll på det. Det jag tror att det rör sig om i ditt fall är helt normal graviditet. Du svettas säkert mer, bebisen kräver sitt och som du själv säger så kissar du i tid och otid. Det går helt enkelt mycket vätska hos dig just nu...
Hallooo girls!
Tittar in lite hastigast för att skryta över mina muffins! Jag skulle baka en mjölkfri kaka i dag men kände för att göra den lite annorlunda så jag förbättrade ett muffinsrecept i stället:
Idas muffins (12 st)
*100 g hasselnötter
*100 g mandlar
*1 dl fk havregryn
*5-7 osyrade aprikoser
*2 msk honung
allt ovan mixades till en grynig massa
*2 ägg
*150 g smält smör (fast i det här fallet blev det mjölkfritt margarin)
*1.5 dl kallt vatten (fast jag skulle ha velat ha i havremjölk i stället)
vattnet och smöret blandades för att få lite svalare vätska sen blandades äggen och vätskan ned i den gryniga massan
*1.5 msk bakpulver
* ca 2 dl dinkelmjöl
Mjölet och bakpulvret blandas först torrt och sen rördes det ned i smeten.
Smeten fördelades i 12 muffinsformar och gräddades 175 grader i ca 20 min
Godmorgon!!!
Ny vecka nya friska tag!!!!
Men självklart så börjar det med att tekniken krånglar. Suck, telefonen startar inte och innan jag stängde av den så sa den att jag inte kunde ringa för "nätet var upptaget". Suck.
Den här veckan blir det hårt arbete så jag kan vara ledig på torsdag (min födelsedag). Maken och jag ska till spa hela dagen, få massage mm. Förhoppningsvis hinner vi träna också. Ska bli sååå mysigt.
Kaya: Välkommen tillbaka från dödsriket
Härligt Magda! Bra jobbat!
Men jag har inte fått någon bild med mailen...
jo, jag fick det i samma stund jag skrev...