Inlägg från: Evenstar |Visa alla inlägg
  • Evenstar

saras måbra-tråd keeps going stronger

Miss,

Weee! Härligt att höra att du också är på gång igen! Det här fixar vi!

• Evenstar

Vet ni vad jag fick idag?

Ett Nintendo Wiii. Så nu har jag provat boxning och jäklar vilken motion det är! Helt andfådd och nästan svettig efter några ronder.

Prova om ni får tillfälle.

Den kan absolut räknas som motion då jag inte kan komma hemifrån och ta mig till gymmet.

Finns bla boxning, tennis, bowling osv. :)

• Evenstar

Krya På er ni som är dåliga,

Kaya, jag vet precis hur det är. Försök att sov så mycket som möjligt. Sockerdricka är gott tycker jag (när man är magsjuk) och även lite ostbågar, det hänger med sen vi var små. :)

Idag är det fredag! Snart ska vi äta hemmagjord biff med bambuskott, till det har jag gjort råris och wokade grönsaker samt mina marinerad kikärtor! Mums!

Egentligen är jag skitsugen på både pizza, morotskaka med extra glasyr och chips.

Vi får se, antagligen slinker det ner en nöt och fruktboll senare. Kanske även en hembakt brödskiva med "min" soltorkadetomaterfärskost. :)

• Evenstar

Nytränad! Sååå skönt! Körde styrka axlar och bröst, varvade med situps. Så nu svider det riktigt i axlarna och jag ser hur de börjar forma sig efter mitt mål. Härligt!

Idag är det lördag och jag bestämde mig för att göra en morotskaka. MED ett tjockt lager glasyr av philadelphiaost såklart. (inge smör i dock) Sååå smarrigt. Så det blir en bit idag till eftermiddagskaffet och så imorn blir det en bit till när vi ska åka på badhuset. *mums* Morotskaka är nog det enda jag verkligen kan längta till. (I bakverksväg vill säga)

Hoppas ni sjulklingar mår bättre!

• Evenstar

Godmorgon!

Vi ska snart åka till "Äventyrs"badet, äta lunch där och ha skoj. 3 familjer blir det.

Sen blir det lunch på stan och sen är det ju kyrka.

Jag hade planerat in träning nu på morgonen men det blev stressigt tyckte jag MEN nu sitter jag här och hade hunnit ialla fall. Liiite surt. Men jag får ta ett hemmaträningspass ikväll istället. Det funkar lika bra.

Ungarna får köpemat på badet men jag tog med mig en matlåda. Kall skuren kyckling, marinerade kikärtor och pastasallad med pesto. Till det en tomat och löksallad och vichy vatten. Mums! Och kaffe såklart. Ev så tar jag med mig en bit (blev små bitar) morotskaka.

• Evenstar

6628,

Hoppas du snart få må bättre!

Vad det gäller dina situps så drar du säkerligen med nacken istället för med magen. Prova att korsa armarna på bröstet istället, spänn till i magen och använd de musklerna och inte nacken. :)

• Evenstar

Så, nytränad!

Var nästan så jag inte for. Men ganska skönt när det är klart. Dock inte lika pigg i kroppen och mentalt som jag brukar. Men det hindrar mig inte, tur att jag har en "vinnarskalle".

Så det blev först cykel och sen styrka rygg och biceps. Ökade lite i vikt på biceps vilket är kul!

Imorn ska jag ha en kompis här och vi ska ha sushikväll. Det ska bli såååå mysigt. :)

• Evenstar

Grattis Kakis!

Kaya, Det blåser STORM idag. Jag skulle inte gå ut om jag verkligen inte behövde det. Snön piskade i ansiktet och träden viker sig. Så fy tusan!

Var är solen?

Så tokigt då jag har ett lååångt hål mellan mina lektioner på torsdagar och kan gå en långprommis. Nu tänker jag vägra!

Undrar om jag ska göra lasagne ikväll. Gottigt!

• Evenstar

Gissa vad?

Jag blev sååå sugen på chips igår så jag skickade ut maken som kom hem med en påse Dill och Gräslök (OLW såklart), min favorit. Och jag åt såklart FÖR mycket. Så ni kan bara tänka er hur jag mår idag. URK!

• Evenstar

Idag mår jag bättre. Det enda i träningsväg jag lyckats klämma ur mig är 45 minuter i måndags. Sen dess har jag varit såå slut. Somnat redan runt 21 på kvällen och bara längtat till sängen när jag vaknat.

Igår vaknade jag upp med begynnande munsår och insåg ganska snabbt att jag på riktigt är rätt slutkörd. Så helgen fick gå i "vilans" tecken. (Om vi räknar bort storstädning, gardinbyte, att jag städade bort julen osv)

Igår gick jag och la mig redan vid 20.45 och sov med endast små avbrott till 08.30 imorse. Mer än välbehövligt!

Idag blir det inte heller nån träning, däremot ska jag försöka vila så mycket som möjligt, läsa klart min bok, gå runt och vara nedrigt stolt över hur fint det blev igår OCH lukta på mina nyinköpta tulpaner som pryder köksbordet.

Till middag igår åt jag kycklingfile med en grekisk sallad till. Gott. Lördagsgott blev en fruktochnötboll och en ruta mörk choklad. Det kändes riktigt skönt att det räckte som lördagsgott. (Särskilt efter chipsmåendet tidigare i veckan)

Dags att springa ner i förrådet med 2 kassar gamla videofilmer och sen njuta av en kopp te.

Ha en härlig söndag!

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger