Inlägg från: Jessi74 |Visa alla inlägg
  • Jessi74

saras måbra-tråd keeps going stronger

Evenstar och Missisola Urk och fy! Krya på er!!!

Dottern vaknade kl 4 inatt och var förtvivlad "mamma jag har bajsat i min blöja". Det var jättelöst. Och sen en gång till imorse, men då på toa som vanligt (har bara blöja på natten). Det slog mig först nu men tror ni det är någon form av magsjuka? Hon är pigg för övrigt.

Har gått en promenad med tunga syskonvagnen och 25 kg barn i. Äntligen fått min kompletta penicillinkur så nu kan jag ta 10 dagar som sagt, vilket strul! Hoppas jag blir bra av den iaf. Så nu ska jag inte gnälla om det längre.

• Jessi74

Ikväll blir det lasagne på kycklingfärs, blandade fk-plattor och vanliga gröna. I färssåsen är det bl.a. svarta bönor, rivna morötter och vita såsen är lättmjölk med lite philadelphia light ost nedvispat i.

• Jessi74

Kaya, ja färdigmalen finns det men det finns inte alltid och inte överallt. Willys här har alltid. Det är väl ok att gnälla ibland, du är ju alltid så positiv annars!

Imorgon är det jobb som gäller. Känns lite overkligt. Det positiva är att det blir mer ordning på mellanmål när man har fikaraster, det negativa är att det blir mindre fritid till promenader. Det positiva är även att komma hemifrån mer och få vara bland andra vuxna. Men det största är att min man förhoppningsivs blir mer brydd om hushållet... Och jag hoppas jag slipper vara tjatmamma och att min man kan ta lite av det när han är hemma på dagarna.

• Jessi74

Är det nya fl som gör att det blir så stora mellanrum när man gör nytt stycke?!

testar

• Jessi74

Fattar hur det funkar nu, sorry girls!

• Jessi74

Hallå! Snart fullgjort första arbetsdagen efter föräldraledigheten! Känns ok. Bra med regelbundna måltider och fikaraster MED FRUKT. Får läsa ikapp ikväll när barnen har somnat! Keep up the good work girls! Nu ett päron till rasten!

• Jessi74

Kaya, jag förstår att det är jobbigt att inte ha ett jobb att återvända till och jag håller tummarna för att du snart hittar ett jobb!!! Man gnäller mycket på jobbet, det är trist osv men visst vill man ha ett jobb att gå till!

Har glömt hur torr luft det är här på jobbet, måste se till att ta med en vattenflaska till imorgon, kan inte springa och hämta vatten i kaffekoppen hela tiden... jag måste alltid dricka dubbelt så mycket som hemma här på jobbet, så torrt alltså!

• Jessi74

Oj oj oj, man hinner ju inte med här när man jobbar ju! Lite abstinens faktiskt, jag gillar den här tråden!

Det är ju så lätt med mat när man jobbar! Frukost 6:30, Mellis 9:30, Lunch 12:00, Mellis 14:30 och Middag 17:00. Låter väl som bra uppdelning på dagen! Har man matlåda kan man dessutom inte ta en portion till utan det blir en lagom portion Men jag måste komma på ett bra sätt att BÅDE hinna motionera och vara med mina barn (fatta skillnad att ses 2,5 timmar varje kväll istället för hela dagarna ). Men det blir bättre när jag ätit min sista antibiotika på fredag för då kan jag springa igen ju!

Kram till dig Kaya!!! Bra att det känns bättre!

SE är snygg så klart. Jag ska färga mitt hår vid nästa klippning i februari, ska bli så skönt!

• Jessi74

Åh vad ni är duktiga allihopa!!! Det är så inspirerande att läsa. Såå avundsjuk på dig Annelie som ska flytta till hus! Jag vill också Men vet inte alls när vi har råd till det ju... Så dyrt här i huvudstaden. Längtar efter att motionera, men just nu är jag alldeles för slut + går på antibiotikan. Jag vet att man blir pigg av att ta sig ut, men jag orkar bara inte just nu när jag är fullproppad med det nya att jobba också. I helgen ska jag ta igen det, I promise!!!

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger