saras måbra-tråd keeps going stronger
Tindra och Magda! Härligt! Bra jobbat tjejer!
Tindra och Magda! Härligt! Bra jobbat tjejer!
Lillafamiljen, alla är där i starten någon gång, ibland tar det längre tid att verkligen komma igång och kanske avbryter man ett par gånger för att sedan gå på det igen!
Jag kör VV. Eller håller mig inom ramarna för points + sunt förnuft + massa man läst + min favoritmat + lite GI-tänk. Jag har en skiva, en cd-rom som man skriver in allt på. Där kan man ju då räkna ihop sina egna recept osv. Det finns motionsbank som man kan kolla hur mycket points man får för x antal minuter av någon idrott. Nu behöver man ju inte tänka så utan istället se lite vilken motion som ger bäst utdelning, man måste ju inte äta upp det man gör av med
För att lära sig ungefär hur man kan äta och framför allt lära sig laga mat som är bra till hela familjen (din man kan ju bara äta lite mer) så är det toppen att läsa på, kanske ha en vv-skiva (tycker jag) och säta sig ner och läsa lite näringsinnehåll på olika livsmedel. Att gå ner i vikt eller äta sunt för att kroppen ska orka många år till är inget som ska vara så jobbigt att man bra vill lägga sig ner och dö, det ska vara hållbart liksom. Sen så börjar man ju inte med att springa ett maraton, med tiden kanske man ökar på och blir super-aktiv. Som sagt, det händer inte över en natt och bara låt det ta tid.
Sen angående respektive. Jag har hört om många fall där sambon/mannen också får resultat iom. att man äter annan mat och så blir dom också peppade.
Min man som är pinnsmal äter i princip samma mat, men jag gör olika såser, han äter mer av vissa saker och så tillsätter vi olja. Samma till resten av familjen. Min man har det åt andra hållet och hade jag det som honom hade jag inte haft en endaste kvinnlig form. Fastän vi är helt olika så kan vi ändå få ihop det genom att lägga till och dra ifrån.
Alla mår bra av mat och bra motion, så släng dig på tåget tjejen, det tar tid men är väl värt att ändra sina vanor för gott!
6628, hur mår du nu efter EP-anfallet? Det ordnar sig på något sätt ska du se, ibland vänder livet i andra riktiningar, men någonstans finns det en mening med det.
Magda, vad du kämpar!
Ja behöver motionera, måste börja planera om allt lite men det är så mycket när det är i slutet på kursen med prov och allt!
Vad köpte du på IKEA?
emmamaria, här är en till
Längtar efter att gå runt sjön, jag å syrran ska ju göra det typ jämt men det blir aldrig av. Då ska hon först ner till stan för att sedan gå runt sjön och jag ska ner dit då med å så hinner det bli mörkt och jag vågar inte gå där då!
Nä nu jäklar, nu ska jag ta tag i dessa 4 kg som är fram till 25 feb. Nu jäklar ska det gå säger jag bara, begränsat med sött, byta ut lite mat mot annat för att kroppen ska få variation och så ska det motioneras!
Frågan är, ska jag ta hem min motionshoj från mamma som behöver den för att kommaigång efter sin knä-op eller ska jag hitta på något annat?
Nä, minsann, jag ska ringa å kolla vad det kostar att använda vårt lilla gym här ute!
Idag blir det ris, kyckling, currysås och sallad!
Magda, jo men den tar plats va? Vi har inte alls mycket plats då vi bor 5 personer på typ 76m2. Sen kostar den lite med va?
Magda, kollade blocket och hittade lite begnat, gillar ju dock cykeln men en ct är kanske roligare
I alla fal så har vi ju ett litet områdesgym med soalrie och bastu. Soalriet kostade 25 för 25 min. Bastun var också någon sån stoppa i pengar för viss tid grej. Gymet är 3 timmar för 20:-Ska kolla hur man skulle kunna göra då. Kan ju va skönt att komma härifrån bara en liten stund.
Nu ska jag laga mat och mannen är iväg och besiktar bilen, håll tummarna för att "Da Bus" går igenom
Hmmm....kan alltså stava, blev lite fel bara haha, skyller på mitt skitdåliga tangentbord!
Kaya, jag längtar vansinnigt efter jobb jag med, men nu har jag ju valt att köra på med plugg i några år. Man kan ju göra ett avbrott men vem vill ha mig? Jag är ju inte ens ordentligt utbildad ju! Ja sen vet jag inte vad de blir men då har man ju verkligen en grund att stå på känns de som.
Just det, ska ringa runt och jaga efter betyg, jag ska minsann ha beyg för det jag gått och så är det bara.
Ok, jag fick erfarenhet och så när jag praktiserat, gått i skola och jobbat men blir så putt ibland på att min praktiska utbildning på det sättet inte räknas som det hade gjort om jag hade vart inskriven i ett särskilt program.
Kaya, då kanske du kan köpa en fransyska och göra rostbiff. Sen går du till Willys eller nåt och ber om att få det uppskivat och fryser in dina tunna skivor.
Vi gjorde så när vi gifte oss, alltså gjorde rostbiff och fick det uppskivat i tunna fina skivor.