• MagdaA

saras måbra-tråd keeps going stronger

blev ingen träning för mig idag. ingen ork alls! Alex har haft feber och varit grinig hela dagen och kvällen så när han väl somnade vid 20.30 så var jag så slut att jag bara slappade i soffan. Får se hur det blir i morogn, ska iaf storstäda huset så det kanske blir morgondagens motion...

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • MagdaA

hej på er! haft en stökig natt med en febrig pojke, men jag hoppas den här dagen blir bättre än gårdagen! Hoppas även hinna med ett pass på ct:n. MÅSTE! Blir så förslappad när jag inte får igångkroppen. Hade planerat gym i kväll men det hinner jag inte. Vi måste storstäda huset när Micke kommer från jobbet, det håller på att groigen!

• MagdaA

kakis: härligt! hoppas du gillar den! Har en kompis som har en ct från rusta och hon tycker den funkar kanon!

• MagdaA

*GÄSP* inte mkt sömn i natt... Alex har vaknat och grinat och skrikigt minst varje halvtimme. 40,1 igår kcäll, 39,0 i natt, 39,9 nu på morron. nu är han alldelens snorig också Vilken härlig start på helgen *not* Vi som planerat massa kul den här helgen, nu blir det inget av de. Känner mig typ påkörd av ett tåg, 3:e dagen nu med febrig och grinig pojke.

• MagdaA

kaksmulan: kul! Hoppas nu som sagt att du gillar den! Testat ct förut?

vi har varit på vc med Alex. blev inge klokare, men nån skit har han i kroppen. så duktig min kille som klarade både att ta halsprov och stick i fingret utan tårar. nu sover han iaf, hoppas febern ger sig snart! i em har han haft feber i 3 dygn.

• MagdaA

här blir det hämtmat idag. har sbsolut ingen ork att laga mat. blir en grekisk rulle för mig. sen i kväll blir det grönsaker och dipp.

• MagdaA

Prommis: inne på 5:e dagen med feber nu + att han blivit tok-snorig och hostig, så det är nått förkylningsvirus han fått.

• MagdaA

nu behöver jag ER hjälp! Hamnat i en rejäl svacka. Har noll ork el energi, ingen "go" i kroppen alls! Dessutom har ju Alex varit sjuk sen i tisdags, är fortfarande sjuk, och all energi har gått åt till att ta hand om en extremt grinig pojke. Ingen egentid alls! Vill inte sitta fast i denna skit! Mår inte bra och trivs inte alls i den kropp jag har nu! Vill komma igång, tappa några kilon till och MÅ BRA!

Till på köpten så känns det som att jag också håller på att bli sjuk, öm i kroppen, ont i halsen och ont i huvudet

blä blä blä, gnälligt ego-inlägg! sorry.

Nilla: BRA att du sa stop! Om du hamnar där igen, tänk såhär, "Behöver bäbisen det här?!"

Jag funderat på att tänka lite så själv. Jag lagar egen BRA mat åt Alex, vill ge honom det bästa, inget onödigt socker, bara hemlagat, mkt frukt och grönsaker, jag borde ju ge mig själv lika bra mat, skippa all skit! Men det är så lätt att hamna i fel spår!

• MagdaA
    JJ: Alex somnar normalt vid 20 så kvällarna är eg inte något problem. Han vaknaräter 1 gång på natten. Micke går och gör välling medan jag byter blöja, sen ger vi honom flaskan i sängen där han somnar om själv sen. Ibland vaknar han några fler gånger men då ger vi honom tutten bara.
  • MagdaA

Känns som att jag håller på att bli sjuk. Ont i kroppen och ont i halsen, trööötttt! MEN, nu har jag bestämt att jag MÅSTE sköta maten. Så lätt att äta fel när jag inte motionerar, känns som jag hamnar helt ur spår då. Men, nu ska jag sköta maten, mår så mycket bättre då! Alex är fortfarande sjuk men vi försöker få in lite nya rutiner här nu, vilket gör att jag kommer äta på samma tider som honom. Frukost, mellanmål, lunch, mellanmål och middag, sen en kopp te + smörgås el frukt på kvällen. Jag ammar knappt alls längre (tyvärr) så nu behöver jag inte va "rädd" att tappa mjölken heller, för den finns knappt ( )

Har ca 8 kg som jag vill tappa innan min födelsedag så nu är de bara å kämpa på! Längtar tills vägarna är bara så jag kan komma igång och jogga igen! Saknar verkligen det! Hade tänkt åka till gymmet idag men känner mig inte tillräkligt 100 för de, så när M kommer från jobbet tänker jag gå ut på en promenad, bara jag och hunden, ingen vagn. Alex får stanna inna nu när han rosslar så. Känner att jag behöver komma ut SJÄLV. Egentid är så viktigt! Förra veckan var tuff och jag känner på mig att den här också kommer bli de, mycket tankar och känslor dessutom som spökar.

kaksmulan: TACK! Å du... ingen bild idag heller, orkade inte knäppa då vågen visade samma som sist. Glad iaf att jag inte gått upp! Å KUL att du gillar ctn!

oj! nu blev det långt. hoppas nån orkade läsa!

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger