Inlägg från: Monchichii |Visa alla inlägg
  • Monchichii

saras måbra-tråd keeps going stronger

Hej på er!

Brutta med prestationsångest så det förslår anländer...............

Gjorde provet igår och kammade hem G, gjorde det på längre tid än tillåtet men tänkte att det var bättre att göra det över längre tid och svara på fler frågor eftrsom en prövning eller omprov oftast kan handla om liknande frågor igen och liknande uträkningar. Bra träning med.

Jag säger bara det, det var sjukt mycket matte och det hade jag inte en aning om! Jag fastnade skitlänge på nåt så fjantigt som en en uträkning av en överskottsökning som skulle räknas om i %!

Kollade igenom provet och det var massor jag missat, jag var iof. trött osv.

Provet landade på 32/52 och G.

Sen fick jag MVG på min sista inlämningsuppgift, mina uträkningar om startbudget osv. Jag hade gjort ett toppenjobb på den sista uppgiften. Första och andra fick jag VG på och betyget utgörs till 80% av inlämningarna. Betygssamtal om några dagar. 

Men, jag kan bara se hur dålig jag var på provet och det känns apjobbigt nu! Förhoppnings kan jag bara läsa på extra mycket om hur man gör och träna på matten lite så ordnar det sig. Jag måste ha dessa grunder inför 14 veckors fortsättningskurs på halvtid dock men ändå. Flera kapitel i veckan + massa projekt och grejer. Ska jag vara ärlig har jag ju inte ägnat kursen så mycket tid förutom till inlämningsuppgifterna.

Så, jag behöver pepp!

• Monchichii

Lite bilder kommer här, satt och kollade i går och hittade dom här bilderna och så la jag in några nya bilder på mig som är tagna i går. Bilderna är klickbara.

Runt nyår 2006somras.JPGI somras

misan5.JPG
    misan7.JPG

• Monchichii

Betty, vart i Huskvarna och kämpat upp för backarna eller? Härligt att komma iväg, längtar!

Haha, min man fick putta mig hela vägen när jag var gravid och vi skulle upp för värsta backen för att prata med vigselförättaren Var bara i v. 14 kanske men jag hade så ont av foglossning. Kommer ju inte ihåg vad backen heter nu bara, typiskt.

• Monchichii

emmamaria, härligt att du hållt dig borta från onyttigheterna!

Äsch, låt vågen ligga lite till vettja.

Jag tror att min våg ska ut idag ja, en veckovägning och sen ska den ställas undan ett par veckor eller så.

• Monchichii

Hej på er!

Här funderar vi på lägenhetsbyte, ja eller rättare sagt så är det byta till ett hus med två lägenheter, allså bara en granne och en trevlig sådan.

Det är lite större än vad vi har nu, massa natur, nära till sjön, öppen spis, ja, hoppas att allt klaffar nu, hyresvärdarna ska godkänna båda parter som nya hyresgäster och sen så ska besiktningar utföras. Nu är det en hel del som ska göras i den vi vill flytta till så vi väntar på klartecken att dom tänker göra ett rejält ryck. Men, jag har bestämt mig nu. Detta verkar kalasbra, lite ont i magen, det är ju både för och nackdelar med allt liksom!

Håll tummarna nu!/M

• Monchichii

Betty, Hakarpsbacken heter den tror jag som jag blev puttad uppför av min man

Stugan där som du pratade om, där uppe hade vi tänkt gifta oss men det var nåt fel med datumen så vi gifte oss vid fontänen i mjölkfållan Tvetagården hade vi mottagning i

• Monchichii

Åh, stumpan, hur stort är det nya ni ska titta på?

• Monchichii

Hejsan hoppsan!

Hoppade hopprep igår, det var inte alls  jobbigt som det var när jag gjorde det några veckor innan jul. Vilken skillnad! Då har jag inte vart så duktig ändå med motion. Märker på fler grejer att jag klarar mycket mer, mer styrka, men framför allt bättre kondition. Inte tillräckligt men bättre.

Jag har i alla fall börjat med någon liten sak varje dag. Lite crunches, dansa runt, hopprep eller något annat.

Mer och mer bitar hamnar på rätt plats så förhoppningsvis blir det flytt Jag är supernervös för att inte allt ska klaffa, men då är det så och det får man acceptera. Juat nu vill jag att allt ska vara färdigt så jag kan börja planera osv. På det nya stället (om det blir av) är det gångavstånd till dagis osv. Då blir det att knata runt en del. Nu är man ju tvungen att ta bil eller buss eller gå minst en timme.

• Monchichii

SE, du får dubbelklicka på Växjö och då förstoras det, eller så tar du tag i den mätgrejen på sidan med + och minus och drar så förstoras kartan.

Jag kollade min lilla runda och den stämde. Sen kollade jag hur långt det är till makens jobb från den lägenheten vi går och väntar på Det var inte så farligt, drygt 1,8 mil.

• Monchichii

Hallojsan, jag har med tränat lite, hehe. Min mage och lite annat. Men, jag måste hitta något mer utmanande känner jag. Det är nog dags att öka på med något mer, och mer ordentligt då.

Jag fortsätter med mina hemövningar så ska jag fundera på något mer.

Idag hade vi först ris med gröna ärtor i + kycklinggryta. Sen risgrynsgröt till kvällen, det var mums och barnen älskade det! Frukost blev äpplen, naturell lätt yoghurt med kanel i. Banan och knäckebröd + kaffe, har inte druckit kaffe på några dagar faktiskt.

Nu ska jag försöka varva ner, svårt på kvällarna och sen sova. Upp lite tidigare imorrn och städa hade vi tänkt

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger