saras måbra-tråd keeps going stronger
ps. jessi74, har du sett sidan jogg.se ?
ps. jessi74, har du sett sidan jogg.se ?
magda84: Nä, det spelar ingen roll, det är ju fel på plagget så du borde få kompensation. Jag var bara nyfiken om det kunde krympa så olika i tvätten eller om det var slarvigt sytt.
En dum fråga kanske men det finns väl ingen nyttigare ersättning att ha i stället för vispgrädde i semlorna?
Jag är inte så rädd för att äta lite vetemjöl i semlor (då man äter det så sällan)men det är ju grädden som är fettbomben (och så mandelmassan är väl inte heller så nyttig).
Evenstar: BRA att du lyssnar på din kropp att du inser att du är slutkörd och behöver vila.
Jag är så tacksam att jag lyssnade på min kropp sist jag var lite förkyld och valde att inte träna trots att det tog emot. Blev då snabbt frisk igen och kunde återuppta träningen. Dessutom, hälsan är viktigare än att gå ner något hg, tycker jag i alla fall!
JJ och Kaya: Tack för tips om alternativ till visp-grädde! Ska prova alla era tips och se vad jag gillar bäst. Ser fram emot att laga nyttiga semlor nu.
Blivit 40 min dans i kväll.Kämpar på med maten och det funkar ganska bra. Kalas i helgen och då kommer jag ta en tårtbit om det bjuds. Träning på söndag igen.
Ska vara borta hela helgen så maten blir lite jobbig, när man inte får äta vad/när man vill. Fast jag får försöka så gott jag kan ändå.
I kväll blir det "Du är vad du äter" på tv.
Hemma igen efter att ha varit hos vänner hela helgen.
Matmässigt har det blivit både vin, chips, 3 efterrätter men det känns ändå ok. Jag visste att det skulle bli så, så jag känner mig inte så besviken, och jag är nöjd över att mitt frossade bara pågick i en dag.
Känns så skönt i dag med sund mat igen, så mycket godare!!!
På hemvägen handlade jag och bar 2 tunga kassar hem, kom på sedan att jag skulle väga dom, och de vägde 10 kg, dvs ungefär vad jag gått ner. Underbar och otrolig känsla att veta att jag bärt på detta tunga som nu försvunnit.
Hej alla kämpar i tråden!
Jag kämpar på med mat och motion. Känner mig så stressad nu förtiden men lyckas ändå få till det ganska bra med kost och träning.
Fast man mår ju inte bra av att känna sig stressad, finns alltid en massa måsten och känner att jag nästan aldrig får tid till det jag vill. Mycket livsglädje försvinner när jag känner mig stressad och jag blir lättirreterad. Måste lära mig säga nej och prioritera mig själv lite mer.Tips önskas!
Annelie024: Jag längtar också. Ska faktiskt dit och se det live. Kul med schlager!
Kaya: Krya på dig. Jag var som dig i fjol, sjuk på sjuk på sjuk. Oerhört tröttsamt. Jag vilade inte upp mig ordentligt innan jag var i gång i vardagen igen, då var mitt immunförsvar så svagt att jag blev sjuk igen osv. Så mitt bästa råd: VILA!
30 min gympa i dag. Hade stora ambitioner tidigt i dag på 2 timmars powerwalk i solskenet men får ta det en annan dag, då jag är mindre stressad. 30 min gympa är inte fy skam det heller så jag är nöjd.
Har varit bortrest i en vecka och verkligen inte ätit nyttigt eller tränat. Det har blivit godis, bakelser, god mat osv i det oändliga känns det som.
Men, nu är man hemma igen och NYA TAG! Ska läsa i kapp nu i tråden.