Inlägg från: Annelie024 |Visa alla inlägg
  • Annelie024

saras måbra-tråd keeps going stronger

Magda, ja jag såg reklamen för det programmet. Den kvinnan dog av sin fetma, så hemskt. Tänk att det kan gå så långt. Ska helt klart se det ikväll!
    När det gäller brödbak, så är det inget som ligger mig varmt om hjärtat. Jag har fått för mig att det är så bökigt och tar sån lång tid. Men så är det kanske inte? Ingen som har ett lätt recept som går fort att göra? I så fall skriv gärna ner det!

SE, självklart är det bara normalt att du står stilla i vikt (som jag vill kalla det eftersom det endast rör sig om 0,5 kg). Styrketräning omvandlar ju fettet till muskler och muskler väger mer än fett. Tycker du är jätteduktig som har hållt vikten trots att du har ändrat dina matvanor lite. Det är ju så det ska vara!!!

Slutade tidigt idag, halv ett varje onsdag, himmelriket!! Haha...lagom arbetsdag 7,30-12,30. Tänk om man hade haft det så alltid. Och så slutar jag ett på fredag också. På fredag blir det personalfest på jobb, ska bli jättekul!!

Middag ikväll blir kycklingfilé med wokgrönsaker, kokosmjölk (lätt) och lime. Till det fk-ris och sallad.

Har faktiskt inte bestämt mig än om jag ska träna eller inte. Är mör i benen som det känns nu efter gårdagens träning, men det kanske ändrar sig till ikväll. Annars blir det en vilodag, är inte helt okej i halsen heller.
  • Annelie024

Tack för tipsen Monsa och J J!

• Annelie024

Heeeej tjejer!!

Har varit borta ett tag härifrån. Dels så har mina favoriter varit borta (precis som alla andras förmodar jag) och så har jag inte haft tid eller ork heller. Superjobbigt på jobb, all personal är sjuka och det är INTE kul att vara själv med vikarier osv osv....My back is killing med! Måste iväg och få massage. Känns som om jag har knivar i ryggen hela tiden och går som en gammal tant.
    Så ingen träning sen i torsdags faktiskt. Men försöker äta bra ändå. Känns ändå inte bra när jag inte får träna som jag brukar. Blir så frustrerad!!

• Annelie024

Halloj halloj!
    Var hos massören igår och idag har jag skit-ont i ryggen! Haha, fast inte på samma sätt, hon tryckte ut varenda knuta i ryggen, hade jättemånga i rumpan/svanken och idag är skinkorna helt blåa. Gör ont att bara ligga ner... Men det andra onda som jag hade innan känns bättre. Ska dit igen om 1 1/2 vecka. Tur att det är en släkting som är min massör, så som jag låg och skrek

Så nu blir det träning igen, har verkligen saknat det. Kommer i helt fel vanor känner jag när jag inte kan träna. Men nu är det andra bullar!

Hoppas ni har en trevlig kväll!

• Annelie024

Tindra, usch hoppas du blir frisk igen! Inget kul att ha ont i halsen.

Lillan vaknade klockan sju idag, så jag fick sova en hel timme längre än normalt, hon brukar vakna vid sex-tiden. Så kvart över sju ställde jag mig på ct:n och körde 40 minuter. Bra start på dagen med andra ord!

Ska på kalas i eftermiddag, usch usch, får se hur det går. Men jag vill verkligen inte äta något onyttigt. Men det blir ingen mat där utan bara kakor och tårta. Ska försöka äta innan vi åker dit hemma så att jag är mätt där, blir lite lättare då.

• Annelie024

Har ätit en god kycklingssallad med fetaost 12%, rödlök, coctailtomater, gurka, minimajs och sallad. Och en grov rågbulle till. Åh, vad gott det  vad! Är mätt och belåten nu när vi snart ska iväg på kalas.

• Annelie024

Krya på er-kramar till er som är sjuka!! Ta väl hand om er och ta det lugnt som SE skrev innan.

Måndagen är över...eller jobb i alla fall.
    Har ätit gulsch-soppa till middag ikväll. Det är så gott, supergott faktiskt!!!!
    Och snart väntar träning på ct:n. Får se hur länge det blir, jag brukar nästan aldrig bestämma hur länge jag ska träna, utan man känner efter hur det känns i kroppen och så ser jag hur länge jag orkar.

Sen dusch och te och frukt framför tv:n. Ska se om jag kan få ihop en veckomatsedel också, har inte hunnit det inför denna veckan.

• Annelie024

Välkommen hit Sara lois! Du har hittat helt rätt tråd!

40 minuter på ct:n blev det, samt 100 situps och biceps med gummibandet. Blir nog ingen träning imorgon, har kvällsplanering på jobb mellan 18-20.

• Annelie024

Jag har ätit en semla idag!! En hemmabakad som hon i köket på jobb gjorde till oss i personalen. Det var nog faktiskt den godaste semlan jag ätit i hela mitt liv. Det är sant!!! Åh, vad jag njöt.

Hade möte på jobb ikväll och innan mötet gick jag en powerwalk-runda på 45 minuter. Så en del av semlan försvann förhoppningsvis där. Fast jag har inte dåligt samvete och det är skönt!

Håller med er alla, kakis du är så go´ och klok och förnuftig osv osv... Det är så rätt det du skriver!! Tänk om alla tänkte så, vilken lycka!

• Annelie024
    Kaya gumman, usch vad jag lider med dig. Stackare som varit sjuk så länge! Sen kommer du säkert att vara frisk hela våren, eller hur? Själv har jag varit frisk ovanligt länge, trodde jag skulle bli sjuk under hösten och vintern eftersom jag börjat på ny förskola och massa nya baciller, men jag har inte varit sjuk en dag, vilket är jätteskönt. Blir säkert sjuk snart eftersom jag skrev detta...peppar peppar....

Trollens mamma, du också, hoppas du kryar på dig fort nu!

Och Nilla, din mage är superfin, ser så liten och söt ut. Jag hade kunnat vara gravid alltid nästan, jag tycker det är såååå fint med gravida kvinnor. Och känner mig själv jättevacker när jag varit gravid (2 gånger).

Idag har jag kört en rejäl genomkörare. Började med 45 minuter på ct:n sen körde jag 3 reps biceps och 2 reps triceps med gummibandet, 110 situps och 1000 hoppreps-hopp. Superduper skönt!!

Någon mer än jag som längtar till lördag och Melodifestivalen?? Haha...vi ska ha lite schlagerfest hos min svåger och svägerska och barnen ska sova hos sin farmor och farfar, vilket de älskar att göra.
Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger