Inlägg från: Monchichii |Visa alla inlägg
  • Monchichii

saras måbra-tråd keeps going stronger

Magda, det är inte alls svårt att baka egentligen. Särskilt inte om man satsar på limpor, bara baka ut och forma ju Sen har man ju så mycket annat att göra emellan så att vänta på jäsning är ju heller ingen sport längre

Idag har jag pyttelite träningsvärk benen, hur är det egentligen? Bra med träningsvärk eller inte, alltså, är det ett mått på om man jobbat tillräckligt eller ej? Vore kul att höra vad ni säger om det.

• Monchichii

Jaha Magda, det brukar vara så med solrosbrödet jag gör. Enkelt ju!

• Monchichii

Annelie, på baksidan av paketet med Friggs solrosfrön (tror det är friggs) finsn recept på bröd, sådant man bakar ut i långpanna.

• Monchichii

Nu har jag precis ätit penne, 9% köttbullar, grönsaker och hemmagjord bearnaise. Jag tog bort lite till mig som jag hade tänkt tillsätta lite lätt & lagom i men det behövdes inte för den var supergod utan.

Ikväll skippar jag nog att laga mat och bakar scones istället. Det blir perfekt när maken jobbar sent.

Det är svårt det där med hur man är och vad som är lagom. Att bli så stor att man riskerar hälsan är ju absolut inte bra och verkligen en fråga om livskvalité. Att vara så smal att man inte vågar visa sina ben för andra eller dra på sig en baddräkt eller badshorts kan också vara fruktansvärt.

Med ideal och överdrifter som svävar runt oss dagligen i samhället är det svårt att landa och veta vad som är lagom och bra. Det är inte kul för dom med mindre bröst att veta att dom är har för små. Inte heller roligt för dom med stora överarmar att veta att dom är för tjocka runt armarna.

Utstrålning, förmåga att slappna av, göra några av de sakerna man verkligen vill och njuta av resan som livet är, ja det måste ju vara något som verkligen är ett mål att sträva efter. För mig är det så.

Att ständigt pressas in i olika former som man inte passar i, som en evig styvsyster till askungen som provar sko efter sko, gör allt för att passa, nej, det är inget för mig.

Jag kör på balen på slottet jag, med stolta riviga tigerränder på magen och en bra push up!

Kramar till er alla!

• Monchichii

J J , det lät supergott, din mat låter faktiskt alltid nyttig och god

• Monchichii

Grattis kaksmulan!

Här blir det flytt av! Wieee! Det blir mellan 1-15 mars och det känns kanon!

Nu blir det mycket jobb minsann men oj vad mycket det kommer att ge. Bättre flytt att byta ändå tror jag och så byter vi lite grejer med, haha det är ju mamma jag byter med så det blir klart mycket bättre än med någon främmande.

• Monchichii
    misan idag1.JPG

Hallojs på er! Kikar in med min nya skitfula frisyr

Önskar glad påsk och massa grattis till bebisen Nilla!

Har nog åkt på en UVI, så jäkla tråkigt men dricker som en tok och tyckte det blev bättre idag mot igår kväll och inatt.

Imorrn blir det massa gott, eller lagom mycket, man äter väl i regel inte så mycket av allt man gjort så vi gör bara lite lagom mycket smarr. Ja och så ska barnen få leta påskägg i trädgården tänkte vi

Kramar till er alla/M
  • Monchichii

Hej igen!

Har massor att göra och allt, ja precis allt har vart upp å ner sen vi flyttade! Nu hoppas vi på en vändning och att vi får ordning på vår lägenhet, våra vänner känner inte igen oss, vi som är supersnabba på att ordna och måla och allt, ja all energi har vart som bortblåst!

Jag närmar mig -20 kg (denna omgång) och har 5-8 kg kvar. Det får ta tid, gör liksom ingenting, det viktiga är ju att hålla sig kvar här nu och att verkligen hålla fast i bra vanor och som Sara säger, MÅ BRA! För det är inte det enklaste och det finns mycket man behöver tänka på. Ta hand om sig själv, egen tid, träna och må bra i kroppen och vårda sin relation, mitt i alla stress och alla måsten så glöms det gärna bort.

Min man skruvade på husvåningssängen till killarna och jag har inte vågat mig upp i den övre slafen innan, kom att tänka på att för ett år sen och några månader så var jag 30 kg tyngre, iof. med en bebis i magen men ojojoj vad det måste ha frestat på kroppen!

Nu kan jag också våga lägga mig i överslafen, tror jag i alla fall

Ha det gott alla, ibland är man på topp och allt flyter värsta bra, sen helt plötsligt så är man på något helt annat ställe där all karaktär och motivation är borta. Men, det kommer för vill man så kan man, det finns alltid något sätt

• Monchichii

Jessi, du kommer igen sen! Det viktiga är kanske att man inte lägger av med det nya medvetandet om kost och motion helt och hållet

Ja, det känns fantastiskt men jag har helt ärligt inte hängt med. Jag tror inte jag ser själv hur stor skillnad det är. Min man ser ju det och andra med, en kompis tyckte nog att det egentligen kanske är dags att se till att stå kvar och inte ner mer men jag själv känner ju att jag vill vara på ett visst sätt i min kropp. Jag är nämligen inte på något sätt underviktig eller så, sen när man varit rund eller stor så är ju folk vana vid det och tycker inte att man ska vara på något annat sätt eftersom det "inte passar mig" "det skulle inte vara du" och så.

• Monchichii

Betty, haha är så snål så jag har nästan inte köpt något faktiskt, har norpat brallor ur makens garderob Sen ska jag sy in en del byxor och så tänkte jag En del linnen är som kortare klänningar En del kavajer som jag älskade kan jag inte ha mer men en skinnjacka som jag älskade kan jag ha igen, den har jag sparat länge Men, den blir nog också snart för stor.

Jag kör fortfarande efter mina points, eller har det i bakhuvudet för jag fyller inte i och har mig just nu men det kanske skulle behövas för att ta tag i det sista. Hur går det för dig?

• Monchichii

Tack för alla grattis

Emmamaria, visst kan saker gå till överdrift men man får rannsaka sig själv. Det är ju bra att andra bryr sig men jag skrev om något liknande lite längre upp. Vissa tycker inte jag behöver gå ner mer för det skulle "inte vara jag". Då kan man ju börja undra, när man går om andra i klädstorlekar så är man ju inte den "tjocka" längre. Visst, är man sjuk och inte inser sitt bästa så tycker man ju att alla andra är töntar som inte fattar liksom men många gånger är det kanske avundsjuka som spelar in.

Jag förstår helt och hållet att du funderar över vad du äter och är rädd att förstöra något, många har ju skrivit om när man känner så men som SE skriver ofta, balansen är ju det viktiga. Men, när man tränar hårt och kanske kommit in i en ny fas med sin kropp så kanske man inte har "råd" att stoppa i sig vad man vill för tillfället, då kanske det är annat som gäller.

Sen är det ju upp till dig om du vill träna 3 dagar i veckan eller glo på Desperate Housewifes eller vad det nu är. Det är ju ditt intresse och om du nu pratar om det och allt så är det väl för att det är ett stort intresse hos dig. Är de på ditt jobb intresserade av träning osv.?

• Monchichii

Hej på er!

Åååh, IKEA lockar idag, täntke att man kunde äta där då med så slipper man laga ett mål

Men, innan dess måste vi städa som tokar här och flytta möbler så vi vet hur vi ska ha det. Bästa vore ju om man inte var iväg så sent så man hann något när man kommer hem med. Vi lyckas dock alltid komma hem bamsesent när vi är där. Jag måste ha två bäddmadrasser och dom är nog billigast där helt enkelt.

Ha det gott allihop/M

• Monchichii

Vi var nere till sjön en stund, iskallt var det men ändå skönt att gå ut å gå en sväng. Skulle kunna tänka mig att börja jogga lite runt här sen faktiskt. Haha, jag som är så rädd för älgar och faktiskt lite rädd för rådjur med skulle väl springa av bara attan.

Nu ska vi fika nyttigare variant av chokladrulltårta och kaffe.

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger