-
Svar på #942Ja, det där är ju inte roligt. När man inte vet vad det är som drabbat en. Hoppas att det går över med lite vila och vätska. Skickar en STOR kram till dig!
-
Little: Det där låter faktiskt jättekonstigt! Men det har säkert nått med blodcirkulationen att göra. Jag skulle ha kollat upp det där om jag var du! Skönt att höra att allt går bra för dig i alla fall! Kram!
-
Välkommen Sara lois!!!
Pussgurka: HÄRLIGT tjejen!!! Superbra! Det är viktigt att KÄNNA EFTER och lära sig kroppens signaler! Mycket viktigare än att veta exakta siffror på en våg! Verkligen jättebra jobbat!!!
Jag har tänkt på en sak! I alla tidningar så finns det massor av bantningstips typ: "så blir du sommarsmal", "förlora 12 kg på 6 veckor", "nya supermetoden, gå ned X kg på X veckor" osv osv. Ni känner igen dessa rubriker. Visst, flera av dessa metoder ÄR jättebra. De går ut på att äta sunt och motionera men förpackas och säljs som en supermetod som garanterar ett visst resultat! Jag har själv varit där flera gånger med det där "resultattänket". Om jag börjar NU så hinner jag gå ned si eller så mycket till ett visst datum. Så har vi alla gjort (framför allt SE som lockade med mig första gången med att hon skulle gå ned till idealvikt innan hennes födelsedag) och visst kan det också fungera! Att sätta upp sunda mål är inget fel. Tvärtom kan det vara en megasporre till att kämpa lite extra. MEN...
...så är det ju det här med att MÅ BRA! Jag har varit i en megastressperiod nu ett tag. Jag har varit så stressad så jag inte kunnat sova om nätterna ens. Därför la jag ned ALLT vad träning hette för att sänka kraven på min egen prestation så att stressen kunde få lätta. Det har hjälpt, jag har börjat se ljuset i tunneln och stressen lättar lite för varje dag. Grejen är dock att det inte behöver vara stress som påverkar oss. Det kan vara dåliga relationer, igentäppta bihålor och andra otrevligheter som vi aldrig verkar bli kvitt. Det är då det gäller att kunna släppa taget ett tag och bara få vara! Att klappa sig själv på axeln och tycka om oss själva, vara nöjd över det vi presterar även fast vi inte presterat på topp! När det livet (eller bihålorna) äntligen känns lättare DÅ kan vi ta tag i träning och supermatvanor igen och DÅ är vi ÄNNU BÄTTRE personer än vad vi var innan! Eller hur?! Att likt fågeln Fenix låta sig förtäras av lågorna och sen resa sig ur askan är ibland det som krävs. Kanske har vi inte under denna perioden lyckats uppnå så mycket resultat. Siffrorna på vågen har kanske ökat, jeansen sitter tightare igen, joggingrundan är plågsammare än vanligt. Det är inte det som är viktigt! Det viktiga är att vi givit oss en chans att MÅ BRA! Och det, mina vänner, är MYCKET viktigare än några siffror på vågen eller en snygg kropp till midsommar.
Ät gott (nyttigt) och lev väl, ta hand om er på alla plan så ska ni se att ni når era mål.
-
Jodå! nog får man träningsvärk av snöskoterkörning! Maken kunde knappt gå i två dagar efter att ha varit ute och kört "off pist" i två timmar! Själv får jag sådan träningsvärk i ryggen så det känns som den ska gå av!
-
Hej på er!
Jag känner att det var några dygn sen jag var inne här sist! Säger bara en sak: Det är mycket nu.
Hinner inte skriva nu heller eg.
kram på er!
-
Hej tjejer!
Här har ni mig igen!
Det är säkert över två veckor sen jag skrev sist och jag är så ledsen för det! Men jag har inte glömt bort er eller givit upp själv. Det är bara det att jag har haft så grymt mycket att göra, stressat till tusen så för att ens orka få dagarna och vardagspusslet att gå ihop så har jag skippat FL helt! Men nu är jag tillbaka! Lite tröttare och aningens mer sliten men det som inte dödar en härdar och nu är det bara att ta nya tag!
Ljuset är tillbaka här i norr! Det är helt underbart att få åka hem medan det fortfarande är ljust och sitta och äta frukost på morgonen när man ser solens första strålar gnistra på snön! Snö har vi massor av här, och is...
-
Ja, det var fasligt tyst här i tråden idag!
Hu, vi har fått minst en deci med nysnö! BLÖT sådan också! Fy sjutton vad jag längtar efter våren! Tänk att kunna vara ute och gå utan värdelösa vinterkängor och massor av täckbyxor, täckjackor, mössor osv. Åh, vad jag längtar! Just nu tar det emot så vansinnigt mycket att vara ute och gå när det är sånt skitväder. Normalt är ju en rask promenad med stavarna det aldra lättaste och smidigaste sättet att få lite motion på (i alla fall för mig) men nu är det det sista jag vill.
-
Himlar vad bra det vore med en ct för mig nu! När man inte hinner på gymmet eller vill vara ute och traska på i dåligt väder. Kanske skulle man kolla om någon runtomkring Umeå vill sälja en...
-
OK! CT inhandlad från blocket! Ska hämta den i morgon!
Det blir SÅ bra! Nu slipper jag mina egna urtjatade ursäkter att jag inte hinner/kan/orkar träna pga onda knän/dåligt väder/brist på barnpassning osv! Känns otroligt skönt och MEGAPEPPANDE!
Dock, begagnad CT från Rustainte direkt min musik men den är inte allt för dyr och så fort snön försvinner så är det en helt annan sak att ge sig ut på vägarna igen. Det har kommit drygt 2 dm nysnö här. Jättekul för barnen men jag blir galen. Jag vill ha vår NUUUU!
Kaya är säkert ute och städar i sommarstugan... lyckans ost!
-
Halloj!
Det känns så underbart skönt i kroppen och i själen! Har äntligen varit iväg på ett pass Afropower! Sen har jag hämtat CT´n också och så fort maken kommer hem och kan skruva ihop den så ska jag köra ett pass! LÄNGTAR!!!