saras måbra-tråd keeps going stronger
SE: tack! Du är verkligen på hugget nu.. sån inspiration!
Jag ska boka in en instruktion på sats sedan när jag är redo att börja träna styrka.. alltid velat börja styrketräna men det faller efter typ en gång.. tycker det är så trist att träna själv.. sambon och jag brukade träna tillsammans på helgerna ibland eftersom sats har barnpassning.. får se hur det funkar när man har två småttingar.. ska iaf börja med mamma-babygympa på sats i vår tänkte jag och sen ökar jag beoende på hur det känns och går med allt.. OCH promenader! längtar..
Gjorde förresten supergod middag igår; "italienska köttbullar" i tomatsås med tagliatelle. Gjorde en tomatsås på lite olivolja, lök, vitlök, fint tärnad morot och rotselleri som jag kokade med krossade tomater, vatten, buljong o kryddor en stund. Mixade med stavmixer så den blev någorlunda slät. Under tiden blandade jag nötfärs, ägg, torkad timjan + oregano + basilika +dragon+lite rivet citronskal+ färsk fint hackad persilja, lite ströbröd blandat med mellanmjölk, peppar, salt. Rullade smeten till små köttbullar och la ner dem i den mixade kokande såsen och de blev klara på kanske fem min. Till detta tagliatelle och färsk parmesan. MUMS!