• Little

saras måbra-tråd keeps going stronger

Kaya
    Så tråkigt, hoppas det går över snabbt!
    Vet precis hur du känner dig då jag hade likadant förra våren (7 ggr), men visst är det svårt att inte träna när man känner sig pigg och frisk efter att varit sjuk ett tag.
    Krya på dig!

Simon 060324 Anton 080104
  • Little
    MagdaA skrev 2008-03-10 08:57:42 följande:
    Äntligen händer det nått på vågen! Bara -0,2 kg men jag har stått stilla så länge så det känns ändå okej. Hoppas det fortsätter åt rätt håll nu!
    Grattis!!! Skönt när det rör sig neråt!

Igår skrev jag att vi gått 5 km (en gissning).. men det visade tydligen att vi gått 8 km!
    Här är en bra mätare för löp/gång-rundan (liknande som jogg.se) http://www.iform.se/polopoly.jsp?d=1806&a=12358

• Little

Tjingeling!

Vet ni jag mätte min "midja" igår, - 2cm! visst nu fick jag ju barn för drygt 2 månaders sedan så kanske är det bara gravmagen som försvinner men just med tanke på att jag faktiskt GICK UPP!!! några kilon EFTER förlossningen så känns det sååå skönt och man få en kick av att fortsätta med mat och motion!
    Kilona ligger på ca -2kg sedan jag "tog tag i livet" så nog är jag på rätt väg alltid!
    Sambon har minskat 6 cm i midjan sedan dag 1 (3 veckor sedan), duktiga han!

Igår vatt det ingen träning alls dock, bara en runda runt kvarteret i 2-åringens tempo (en snigel hade kunnat köra om ), det ska stannas och kolla och pillas på allt och en liten pinne i munnen som hunden därborta hade och så säger vi- vov vov!, japp mysigt! najs!

Har haft/har träningsvärk i magen efter i söndags, en rätt skön känsla måste jag ändå våga påstå, en av det få "ont" man gärna ha (man vet att det kommer något gott av det, ungefär som att föda barn )

Ikväll efter Simon lagt sig så blir det Ct´n och lite mag,arm,rump övningar också...

Har infört att vid varje dagislämning så tar jag en omväg hem och uppför en arsletränarbacke! många bäckar små....

mat idag?...ska jag våga mig på att laga till lite fisk (kanske är det så att Anton reagera på fisk, vi är inte helt säkra ännu) vi har ½ frysen fylld av olika fisksorter så det vore trist om det visar sig att Anton är allergisk mot fisk..

• Little

Evenstar
    Såg kanongott ut!!

SE
    Jag kommer fortfarande inte in..

Nillalalala
    Hur mår du? Snart dags att krysta lite?

Fasiken nu har jag haft ett par dåliga dagar, igår lite fika (gigantiskt chokladboll) med några mams på stans bibbla, dock jättebra salladsbuffe till lunch men den där jäkla chokladbollen.. urk!
    Gott då men efteråt... ush!
    Rätt åt mig som fick gå hem i ösregn och tunga syskonvagen!
    Idag har det inte hänt något vettigt heller ja förutom de vanliga sysslorna förstås och amma amma amma amma, Anton har lyckats med att krångla till sin sugteknik så han har börjat "bitas" och smackar och ha sig, så nu övar vi igen på olika ställningar, minsta millimeter fel så gör det satans ont och ut kommer en tillplattad lilablå bröstvårta.. aj!
    Funkar rätt bra när man ligger ner (men det kan man ju inte göra hela tiden) eller om han sitter(hänger) gränsle över mitt ben så funkar det... ibland...hmm..

Va inne på jobbet en sväng idag ( jobbar i matbutik) och pratade lite med en gubbe som brukar dema (mat dema) där... han undrade när NÄSTA lillebror kommer! och kikade på min mage!!   aaaaaahh!
    Tränade ju magen i söndags men få la träna oftare nu dock hade jag träningsvärk ända till igår!

• Little

Torkar frukt hemma??!!
    Någon som vet hur man gör?
    Jag brukar ha lite torkad ananas och banan i min musli men såg i butiken att det va ju en hel del tillsatt (honung,socker)... blev lite snopen..

• Little

Prommis & J J
    Jag är med på sockerutmaningen!!
    Behöver verkligen ta tag i det!
    Hur hårda kommer ni att vara?... ex. ska jag sluta med socker i kaffet eller dra ner på det (2bitar) eller kanske ta honung el. sötningsmedel istället..

I lördags innan melodifest. tränade jag lite CT, denna gång 20 min ( 5 min. mer än sist), hade nog kunnat stå 5 min till egentligen.
    Jag har lite problem att kontrollera mitt tempo, ökar utan att tänka på det och då blir jag ju trött så mkt snabbare men jag ska försöka kontrollera mig bättre
    Blev även lite sit-ups,armhävningar och rumpövn. i lördags..

Igår va planen att gå en lång runda hos pappsen som har en liten gård utanför Ljungby men tiden bara stack iväg med amning och blöjbyten och Simon som hittade koskit att rulla runt i osv.. så det vatt inget med det.

Hade ju en plan inför idag också, att gå (med syskonvagnen) en ny runda som ska ta ca. 50 min. men nu ligger det 10 cm snö här så det blir inget med det.. plus att båda sönerna är genomförkylda så några innedagar för dem är nog bara gott just nu... men ikväll blir det CT´n iallafall...

• Little

Ush ja, fruktansvärda nyheter och förmodligen är det pappans som gjort det..ryser i hela kroppen...

Igår körde det ihop sig totalt här hemma... plan 1 va ju att ut och gå med vagnen men pga alla snö så belsutade jag mig för att ställa mig på CT´n till kvällen istället MEN mitt på dan sås ken ju solen fram och snön va borta på vägarna, klädde på båda pojkarna och mig själv och precis när vi är färdiga så kommer jag ju på att syskonvagnen ligger i bilen som sambon har på jobbet... AAAHH!  av med alla kläderna igen och stora pojken bli ju såklart jättelessen igen (först va han arg och less för att jag tog på honom kläderna) och nu tvärtom (2-årstrots?)..
    iallafall så skulle det bli CT´n  till kvällen.... men hela dagen fortsatte med gråt och skrik... antingen den ena eller den andre... om Simon sov så grät Anton och när Anton väl somna så väkte Simon honom igen..sen ringer min sambo från jobbet, de har slutinventering och allt går jättesegt så han räknar med att inte vara hemma förrens dagen efter på morgonen.. blev lite less och TRÖTT så jag somande i soffan med lite glass (japp där sprack dag 1 mot sockret!)..

Få se vad som händer idag...sambon är iallafall ledig idag så jag skulle kunna ut och strutta lite helt själv...
    Ja denna veckan va väl kanske inte bästa starten mot socker med både påsk och vi ska fira Simons 2-årsdag på söndag med tårta och kakor..

• Little

Måste skvallra lite

Nu har Nillalalala fått en liten flicka!!
    Grattis Nillalalala!

• Little

Har kikat runt lite på olika gym här i stan via deras hemsidor, verkar som alla ställen har medlemsavgift och sen själv avgifterna för att träna... jag hade helst velat gått nån dag/vecka på ett ställe och nån dag/vecka på något annat ställe.. just för att det ska stämma in på Johans arbetstider.. Iofs finns det ett gym som inte har medlemsavgiften utan där betala man för bara träningen...  finns även några mamma/barn pass men då på fel dagar och fel tid :-/

Idag ska ut och prova den nya rundan med syskonvagnen, Simon är mkt bättre och är på dagis idag och lillebror klarar sig ju bra nerbäddad i liggdelen
    Ska se om jag kan lyckas få igång MP3´n också... isåfall blir det ju skitbra!

• Little

Hello girls..

Idag har jag varit ute på en prommis i det strålande solskenet, gick en tur efter dagishämtningen.. skulle gå en runda som jag fått tips om som skulle ta ca. 50 min.. jag gick och gick och gick..och trodde jag hamnat heltokigt så jag gick hemåt igen, totalt va jag ute 1h och 20 min.. kollade iform.se sen på kartan där och jag va visst på rätt väg hela tiden, bara 100 m till så hade jag sett väg 25 som jag skulle gått över och sen neråt och hemmåt igen.. jaja. blir hela den rundan nästa gång istället.. men det som jag gick idag va 2 km längre än den jag skulle gått så det vatt ju bra iallafall!
    8 km lång va den iallafall!
    Känns rejält in my but now!

Ang. sockeravvecklingen denna veckan så har det gått åt skogen.. så jag har ehlt ärligt gett upp för denna veckan.. jag vill äta gått på påskafton tillsammans med familjen och vill även fika gott på söndag när sonen fyller år.... MEN på måndag har jag inte en enda ursäkt att kakor/godis..

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger