Inlägg från: Evenstar |Visa alla inlägg
  • Evenstar

saras måbra-tråd keeps going stronger

Missisola skrev 2008-02-02 15:49:21 följande:
    SE: Nu när du säger det så minns jag....att vi disk det... Hjärnan har varit överhettad hela januari så minnet har varit.....ja...dåligt..Men du lär komma upp fler gånger i år tror jag Evenstar: Även om jag inte tillämpar GI osv...din blogg är ju så VACKER...dvs så fina foton... Det ser så fräscht ut allt!!!!!!!!!!!!!!!!!!*måste piffa till min trista blogg*
    Jag kör inte heller helt GI, däremot äter jag ju bara fullkornsvarianter, bulgur, quinoa osv, men renodlad GI där man äter bacon osv testade jag men det funkade inte som jag tänkt mig.

Så numer äter jag som jag gjorde innan, dvs en bra balans med nyttiga fetter, mycket frukt och grönt :)
  • Evenstar

6628,

Jag kör nästan enbart med tunga basövningar och kör knappt något alls i maskin. Kanske ska du prova det?

• Evenstar

Trollens mamma skrev 2008-02-03 21:57:15 följande:

Hej!Vet att jag någon har skrivit om frukt o nötbollar.Minns inte vem?Recept tack!
    Nöt och fruktbollarna:

Jag gör dem bara på känn men mitt grundrecept är ungefär detta.

Ungefär 1 näve cashewnötter ca 100 g skållad och skalad mandel
    1 näve aprikoser (torkade)
    ca 5-6 torkade fikon
    1 msk pressad citron
    ev 1 msk fruktsocker
    1-2 äggvitor
    Kokos att rulla bollarna i.

Börja med att mala/mixa nötterna. Blanda sedan i fikon och aprikoser. Och sist äggvita, citron och ev fruktsocker. Kör till en jämn massa. Rulla till bollar och rulla i kokos. Låt stå kallt minst 1 timme. Förvara i kylskåp.
    (sen kan man såklart laborera hur man vill, som jag gjort ovan, ex med kanel, kardemumma, honung, hasselnötter, valnötter, mörk choklad osv)

Mums till kvällsteet!
  • Evenstar

Krya på dig Tindra!

Jag har varit sååå sugen på hamburgare ett tag, ja inte Max eller McD utan rejäla hemmagjorda. Så idag ska jag göra egna hamburgare med klyftpotatis till. Mums!

Vad ska ni äta idag?

• Evenstar

Nämen fy Magda!

Det där måste du kolla upp!
    Krya på dig

• Evenstar

Jesus vilket träningspass jag nyss kört! Tog i så jag nästan mådde illa. Men det var det verkligen värt! Så stark jag är och så skönt det var.

Nu stundar hemmagjorda burgare och klyftisar!

• Evenstar

Tack för söta ord om bloggen :)

• Evenstar

Idag är det semmeldagen och jag har inte smakat en enda semla. Så idag ska det bli en. Hoppas den blir lika god som jag inbillar mig!

Idag har jag medvetet struntat i att ta med mig träningsväskan för att hoppa av på gymmet på väg hem. Gissa om det kändes lätt om ryggen när jag gick till bussen?

Om det blir träning så blir det senare ikväll. Idag vill jag vara med min familj. Ungarna och maken var såååå underbara i morse att jag hade helst stannat hemma och myst hela dan.

Middagen igår var suverän, jag gjorde egna hamburgare, jag åt utan bröd men med hemmagjorda klyftisar istället. Massa sallad till och Hot tacosås. Gott som tusan.

Nån som har tips på vad man ska äta idag?

Välkommen Sara Lois!
    Här kommer du trivas.

Emma,
    Härligt jobbat. Gör bara inte misstaget jag gjorde förut, tränade totalt slut på mig så det inte längre blev kul vilket resulterade i väldigt ojämn träning.

• Evenstar
    6628 skrev 2008-02-05 09:41:17 följande:
    Evenstar: tunga basövningar? Hur menar du då?
    Exempelvis:

Tunga marklyft med skivstång (rygg, baksida lår)
    Rodd (antigen med skivstång eller hantlar för rygg)
    Hantelpress för axlar
    Bröstlyft med skivstång (axlar)
    Bröstlyft med hantlar eller skivstång (bänkpress)
    Crunch på boll (ger mer kontakt med boll då man inte kan fuska med svanken)
    Bicepscurl med skivstång eller hantlar
    Knäböj
    Utfall

Jag kör triceps i hissmaskin och så kör jag breda och smala latsdrag i maskin. Men det är nog allt i maskinväg.
  • Evenstar
    lejone skrev 2008-02-05 21:51:47 följande:
    Missisola:Crunches säger du. Bollvarianten av situps va? *jag vara trött och förvirrad ja*
    Yes!
Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger