Inlägg från: Nillalalala |Visa alla inlägg
  • Nillalalala

saras måbra-tråd keeps going stronger

Kaya: Oj, då förstår jag att det är en helt annan situatuion nu. Hmm... så irriterande när man är så aktiv på sökandet och ändå knappt får komma på någon intervju, med utbildning och allt!

• Nillalalala
    Kaya skrev 2008-01-21 11:26:45 följande:
    Nilla: ofta verkar det vara just utbildningen som ligger i vägen, jag är verkligen inte kräsen utan söker ALLT men ofta får man känslan att arbetsgivare tycker att man är "överkvalificerad" - vilket skitsnack egentligen, om man inte ville ha jobbet skulle man väl inte söka det?! Sen är det ju automatiskt så att en LÅNG utbildning betyder LITEN arbetslivserfarenhet och det är kanske snarare där skon klämmer. Jag har liksom nästan BARA akademiska meriter på min CV... Och de flesta arbetsgivare verkar strunta i hur BRA jag lyckades inom universitetsvärlden - arbetsmarknaden är en helt annan planet!K
    Ja, det där med "överkvalificerad" är verkligen ett konstigt uttryck... inget jag har behövt brottas med iofs Har bara en gymnasieutbildning i bakfickan... men desto mer arbetslivserfarenhet förstås.
  • Nillalalala

Hej söderhamnare!

Här finns massor av människor som kan inspirera och motivera dig till att gå ner i vikt!

Jag är gravid, för tillfället, så här är det inte så mycket med vikten - som att försöka leva ordentligt så att jag mår bra.

Jag skriver ner allting jag äter, går promenad på 20-30 min 3 gånger i veckan och då och då slår jag på stereon och dansar. Förutom att jag är i stallet några timmar varje dag.

Drick mycket vatten, det rensar och man känner sig toppen när man druckit tillräckligt

Öppna en blogg där du skriver ner lite vad du gjort varje dag och hur du tycker att det gått med maten.

Lycka till!

• Nillalalala

J J skrev 2008-01-21 15:52:30 följande:

Haft en toppendag idag känner jag.. första lediga dagen inför bebis.. så skönt att inte behöva jobba på ett tag! Började ju dagen med havregrynsgröt, sedan lunch bestående av pitabröd med avocadocreme, grönsaker o skinka, vatten, chai latte. Till mellis blev det en exotisk smoothie med ananas, apelsin, passionsfrukt och vaniljyoghurt, GOTT! Förutom att jag varit på MVC har jag även tagit två kortare promenader till centrum och handlat + tvättat.. hade tänkt gå en längre promenad men ryggen pallar inte.. tyvärr! Ska strax iväg o hämta sonen..hoppas han inte får ett till vredesutbrott som han fick tre dgr i sträck förra veckan när jag hämtade... *håller tummarna*
    Vilka häftiga mellanmål och luncher du äter! Önskar att jag hade tid och fantasi att ordna sådant!
  • Nillalalala

Tindra: Vad härligt jobbat! Det är ju bara vecka 4 och redan 5 kg mindre Grattis!

Nu börjar jag längta efter att den lille ska komma ut så att jag kan börja gå ner i vikt. Har satt upp en ny målvikt. Denna gång ska jag dit!!!

• Nillalalala
    Tindra04 skrev 2008-01-22 10:57:29 följande:
    Tack Nilla! Men du njut nu av den här tiden med bebis i magen och sen nyfödd! Tiden går alldeles för fort! Tro mig! Du hinner gå ner i vikt!
    Jag försöker njuta också, men igår kände jag mig hopplöst stor åt alla håll och magen var bara knölig och i vägen. Särskilt när jag skulle upp på hästen igår... det var inte roligt!
  • Nillalalala
    MagdaA skrev 2008-01-22 12:33:16 följande:
    65 min svettig promenad på halkig och spårig väg i motvind. MEN, vi tog oss hela rundan iaf! Nilla: säger som Tindra, NJUT! Njut av magen, av första tiden och ALLA dagar! Tiden går så himla fort! Våra små är ju 6 månader nu, både min och Tindras små troll, man fattar inte var tiden tar vägen! Och känn ingen brådska med viktnedgången, du hinner! Jag försökte ju komma i form när Alex var 2 mån, satte igång och tyckte jag skulle orka då, men det var alldelens för tidigt. Vi hade inte fått riktiga rutiner här hemma än och jag var alldelens för trött. Dessutom måste du tänka på att om du tänkt amma så kan man inte gå ut för hårt, då är det risk att mjölken sinar.
    Det är verkligen härligt att vara gravid, för det mesta, det är bara ibland som jag tycker det känns jobbigt. Jag har tänkt amma, det känns som en viktig (och praktisk) del.
  • Nillalalala

Nu har jag bara en liten stund tills jag ska hem.

Och ikväll ska jga gå promenad med en jobbarkompis, känns dock lite i fogarna, men det blir nog bättre när jag vilat en stund och tagit på mig träningskläderna

• Nillalalala
    MagdaA skrev 2008-01-22 15:46:10 följande:
    Nilla: läste jag inte tidigare att du va upp på hästryggen igår?  ingen höjdare om du har problem med fogarna...
    Nej, det var lite obetänksamt, men det var nog byxorna som jag hade som inte satt riktigt ok. Så ikväll blir det ridbyxor när jag ska upp
  • Nillalalala

Hej!

Så skönt att jag äntligen hittat någon som tycker att det är roligt att vara ute och gå, även om sambon följer med då-och-då, så är det roligt med någon som vill ut för att "träna".

Igår blev det 30 min, och eftersom sista sträckan är en ordentlig uppförsbacke så blir man ganska flåsig och det är så skönt efteråt.

Var ledsen igår, känns som att jag är fast i en kropp som bara gör ont och som börjar bli klotrund - JAG ska aldrig mer bli tjock efter detta! Man förstår hur jobbigt det måste kännas för dem som har 15 kg övervikt och bär runt på (trots att de inte är gravida).

Men det är ju bara att kämpa på! Tror ni att det är någon fara att köra CT när man är gravid? Har provat en gång och det var fasligt skönt och jobbigt, men kan det vara dumt när man är såhär i slutet av en grav.?

Kram till er alla kämpar, jag är så glad att denna tråden finns för att inspiration och tröst när allt känns jobbigt

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger