Inlägg från: Jessi74 |Visa alla inlägg
  • Jessi74

saras måbra-tråd keeps going stronger

Magda jag tog receptet på ditt morotsbröd i långpanna, ska försöka mig på att baka det i helgen kanske!

• Jessi74

Varit ute och sprungit en ny runda ikväll. Det var riktigt skönt. Är verkligen härligt att komma ut i luften och röra på sig när man som jag har ett inomhus jobb där man sitter mycket vid datorn och i samtal. Rundan var ungefär lika lång som min gamla vanliga runda. Imorgon är jag ledig och det ska bli så underbart skönt med en extra dag i helgen! Imorgon är det storhandling som gäller och sen göra nåt kul med barnen!

• Jessi74

Kaya, jag misslyckas faktiskt ibland med att inte äta mjuk macka på vardagar, men oftast så går det jättebra och jag saknar inte mjukt bröd. Nu ska vi åka och handla! Det är kul att handla mat tycker jag! Älskar när kylen är helt full med mat och inget saknas. Och ja, jag har faktiskt fått in det här med att springa tre ggr/vecka nu. Det känns underbart att vara ute och springa, är inte så där vidrigt som jag jämt tyckte förr när jag bara flåsade.
    Evenstar, det är rätt skönt att höra att du är "mänsklig" och också äter nåt onyttigt ibland! Tycker du är så enormt duktig på att äta rätt annars!

• Jessi74

BERITS LIMPA (Det är många ingredienser, men värt det!)

1 liter fil
    2 dl mörk sirap (jag brukar ta mindre)
    5 tsk bikarbonat
    2 dl grahamsmjöl
    2 dl vetekli
    3 dl havregryn
    2 dl vetekross
    2 dl rågmjöl
    5 dl vetemjöl (jag brukar ta dinkelmjöl)
    1,5 dl russin

Blanda alla torra ingredienser. Häll ner fil + sirap. Häll i två smorda och bröade avlånga formar. 175 grader i 1,5 timme i nedre delen av ugnen, täck med folie efter en stund.

• Jessi74

Kaya, det som är bra med bikarbonat är att det går så fort och man slipper jästiden. Sen om det är sämre eller bättre vet jag inte. Men Anna Skippar brukar dissa jäst iaf. Om hon nu är ett mått på vad som är nyttigt

Betty, jag tycker själv att man inte får respons ibland samtidigt som jag vet att jag ibland är dålig på att svara folk.... men att man inte kommenterar allt betyder ju inte att man inte läser och begrundar det som sägs.

• Jessi74

Åh härligt med lördag! Ikväll ska vi på fest! Så mormor & morfar kommer hit och är barnvakt. Det ska bli lyxigt att gå iväg båda två, vi är rätt bra på att gå iväg var för sig men aldrig tillsammans så det blir kul!

Och nu har jag varit iväg och sprungit min runda. Jag fick ont i axeln, vet inte varför. Det var ovant att springa i dagsljus, gillar inte när folk ser mig så tydligt. ;)

• Jessi74

Idag är det segt, blev lite väl mycket vin igår och när man inte får sova ordentligt på natten och går upp tidigt så blir det segt plus att magen är i olag. Men har gått en lång promenad i solen!!!! Påminns nu om varför jag dricker vin så sällan nu för tiden...

• Jessi74

En ny vecka som garanterat ska bli bättre än denna helg var. Usch vad hemskt det var igår. Men nu är jag redo att återgå till mina goda matvanor och känner mig laddad!

Annika81, vad bra mål du har! Mitt mål är ju tjejmilen, kul att ta del av dina framsteg vad gäller att springa sen. Vi kanske kan stöttas när det gäller att öka på hur mycket man orkar springa.

• Jessi74

Känner mig frusen och har lite ont i kroppen, kan inte bestämma om jag ska köra en springrunda ikväll eller inte. Mår ju liksom bra i övrigt. Åt müsli och yoghurt + två mackor med rökt kyckling och gurka i morse. Snart är det fika paus och då blir det kaffe och en banan. Glömde lunchen hemma idag så jag måste hitta på nåt och gå och köpa.

• Jessi74

annika, jag har en runda på 3,5 km som jag springer men jag borde verkligen börja springa längre nu för jag vet att jag orkar det. Svårt att utöka liksom, kör bara på slentrian samma runda känns det som.

magda, är det 2 cm skillnad mellan benen alltså?! Massor ju! Klaga!!!!

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger