TACK för alla krya-på-dig-hälsningar! Jag mår inte ett dugg bättre i kroppen idag - snarare värre i bihålorna än igår - men lite bättre mentalt eftersom jag typ har ACCEPTERAT (=tvingat mig själv att acceptera) att jag har en infektion som inte går att skynda på utan det är bara att VÄNTA tills den går bort!
Och Kaksmulan - det kan kanske vara sant att jag har kört lite för hårt under dessa senaste tre veckor som jag har varit krasslig till och från, jag trodde ju t ex att den här förkylningen var så lindrig så jag kunde träna mig igenom den *DUMT* - men under "virussäsongen" som helhet har jag varit så OTROLIGT frisk och förskonad från sjukdomar! Trots att jag har en dotter som började dagis höstterminen som gick! Hela hösten gick jag och väntade på att alla de fruktade dagisbacillerna skulle attackera, men det gjorde de aldrig. Lillan var inte hemma en enda dag från dagis pga sjukdom sin första termin!!! Det måste vara nån sorts rekord... Och hon har fortfarande inte varit "sjuk" sen hon började dagis efter jul, bara fått en släng av dålig mage och en släng av förkylning/ögoninfektion - dessa två smittor har dock däckat MIG under de senaste tre veckorna!
Jag försöker påminna mig om det nu, när jag tycker så synd om mig själv för att "jag aldrig blir frisk" - att jag var så himla frisk så himla länge fram tills mitten av januari, att jag kunde träna som jag ville hela hösten osv.
Varje vinter NÅN gång får man ju en sån här riktig infektion känns det som, med bihåleinflammation etc. Frågan är bara när den kommer. Och hur dryg och seg och långvarig den blir... SUCK
Jag kurerar mig bäst jag kan men det verkar inte spela så stor roll hur mycket c-vitamin, zink, ingefära, vitlök etc jag proppar i mig. Infektionen har sin gång... och kan inte skyndas på.
Men aptiten är som sagt på topp, som vanligt. Jag har just ätit FYRA (!) såna frukt-nöt-bollar till eftermiddagskaffet. MMMMM vad goda de blev idag! (jag gör minst en laddning i veckan...) Just dagens variant innehåller
valnötter
torkade fikon
ett par rutor 70%-ig choklad
ett par tsk kakaopulver
ett par msk sojaproteinpulver
nån msk rapsolja
lite salt
HUR gott som helst.
Middag idag blir ännu en kryddstark vegetarisk soppa... med vitkål, blomkål, grillad aubergine, röda linser, färsk chili, färsk ingefära, curry, spiskummin, hönsbuljong, vitlök m.m.
Bröd till soppan förstås. Ny limpa på gång i bakmaskinen som innehåller mald mandel, pumpafrö, havregryn, mjöl av 4 sädesslag, psylliumfrö m.m.
Och så har jag och lillan bakat MASSA bullar idag som vi ska frysa in!!! Dem är jag inte alls frestad av. Har nästan helt vant mig av med vetebröd. Däremot är jag svag för allt som har med nötter och/eller choklad att göra...
Ni andra som är sjuka: KRYA PÅ ER!
K