• 6628

saras måbra-tråd keeps going stronger

Hallå tjejer!

Jag kikar in, det blir sällan nu för tiden. Har ingen ork o ta tag i träningen just nu.

Jag är fortfarande helt paj i ryggen! Går med hjälp av kryckor! Är faktiskt väldigt skönt med avlastning. Går på starka värktabletter, o orkar o kan inte göra nånting. Har så jävla ont!

Jag vägde mig i morse, o hade gått ner 2 kg! TJOHOO!

• 6628

Gomorgon!
    Jag trodde jag var på väg o bli bättre. Kände mig rätt så bra i ryggen igår kväll. Kunde gå normalt UTAN kryckorna. MEN nu imorse hade jag så ont! Lilla sonen brukar vakna tidigt, 6 imorse. Jag fick be honom gå o väcka storebror så han kunde gå o hämta 1 glas med vatten o 2 värktabletter. Sen fick jag vänta i 1 halvtimme. Kvart i sju kom jag upp.
    Inte roligt.
    De säger att man ska vara uppe o gå mycket, så jag tänkte gå ut o gå en kvart eller 30 minuter. Sakta.
    Undra om det är bra?

• 6628

Tack för alla "krya på dig".
    Stog inte ut så tog 2 värktabletter. Vill gärna inte äta så mycket för det är såna starka tabletter.
    Jag gick till dagis idag o hämtade grabben. Det gick ganska bra. Men har ont nu, o märker att det börjar stråla ner i benen, på låren.
    Jäkla tur man har stora barn!
    Ska snart lägga Filip o sen blir det Sjukhuset o sen Bygglov.

• 6628

Tjena tjejer!

Jag var ute i gick idag! 2 gånger till postlådan, UTAN KRYCKORNA!
    Var så himla skönt o komma ut i friska luften. Men jag gick jävligt försiktigt.
    Hela eftermiddan har varit rätt så lugn.
    Imorse var så svårt o komma upp, efter många försök så kom jag upp, började sakta gå mot toan (som finns uppe), kom till trappen, tog 3 trappsteg, då var det bara o vända, det snabbaste man kan, vid ett sånt läge. Mina höfter pallade inte, de höll på o vek sig. Kom till sängen kastade i mig tabletter o väntade (med kissblåsan full). Sen upp!
    Har dessutom svårt i kissa sen ryggskottet. Kanske dags o kontakta läkare igen?
    Snart blir det Så ska det låta.
    Sen lite mys med sambon i soffan, han kom nyss hem.

Ha en trevlig helg!

• 6628

Tjing!

Kom in för en stund sen, från en promenad, ca 15 minuter. Törs inte gå längre än. Är rädd för att ryggen tar stryk. Men det kändes bra. Sonen cyklade med.
    Resten av dagen blir lugn. Sambon åker imorgonbitti, barnen ska till skolan/dagis o jag e sjukskriven. I 2 veckor. Som det känns nu, så tror jag att jag kan börja jobba nästa måndag. Tror inte jag pallar o sitta i 8 timmar än.
    Men det visar sig.

Ha en lugn kväll alla!

• 6628

Usch, jag känner mig sämre idag!
    Skulle inte ha gått så fort igår, tror jag.
    Har tagit tillbax kryckan. Inte kul. Men jag går så mycket jag orkar, nåja, nästan. Både inne o ute.
    Måste snart bli bättre.
    Har inte tränat på snart 1 månad. Snart börjar kroppen svälla, fy fan, blir så nere när jag tänker på det!

Kram på er alla!

• 6628

Tjabba tjejer!

Tindra04: 8 kg sen nyår? Det e ju fantastiskt bra gjort!

Det är SÅ himla härligt ute, imorse var det 6 -
    Jag får nästan lust o sätta mig ute idag, i solen. En stund. Om man har ordentligt med kläder på sig så kan det vara jätteskönt!

Ska snart lägga mig o vila höften. Det brukar sluta med att jag somnar, o sover ca 2 timmar. Synd o göra det en sån här fin dag, menmen.

Ha en underbar dag!

• 6628

Vad jag unnar mig/njuter av?
    Ja, DET var en jäkla bra fråga.
    När jag läste den raden, så stannade min hjärna till.
    Den skrämmande sanningen är VET INTE!
    Visst, jag tycker det är gott med godis, mat o så, men vad jag verkligen njuter av vet jag inte.
    Jag tar aldrig fotbad, köper aldrig tidningar, (förutom knep o knåp som jag får i postlådan).
    O orsaken till denna hemska sanning är: hela mitt liv är en stressig, tröttsam, ibland ångestfylld tillvaro!
    Det är kul o träna, men det har inte blivit av på jääääteeelänge. På grund av downperiod efter "körförbudet", sen magsjuka o nu ryggskott. Jag är så trött o ledsen, jag är sjukskriven för ryggen inte pallar, jag bor ute på landet, kommer ingenstans för jag inte får köra bil. Den senaste veckan har jag sovit bort dagen! Kan inte träna. Får inge besök.
    Ja, allt är upp o ner just nu.
    Ursäkta men det var den där "vad unnar ni er" som fick min hjärna o reagera på mitt liv, hur den är.
    Sorry, ett väldigt negativt inlägg. Men så känner jag mig just nu.

Kram på er!

• 6628

Kaya: bra då är vi 2

Kaksmulan: tack.jag tror jag behöver höra sånt nu.

Jag njuter också när jag är med barnen o sambon, själklart. Men det är den "andra" sorten jag inte kan känna nu.
    Jag har alltid skött kroppsbehåringen, rakat ben, underarmar, bikinilinje, plockat ögonbryn osv. Men det senaste halvåret har till o med det blivit helt bortglömt. börjar bli långhårig både här o där. USCH!

Nehe, ska ner o kolla så sonen inte sitter o sover i soffan.

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger