Inlägg från: Evenstar |Visa alla inlägg
  • Evenstar

saras måbra-tråd keeps going stronger

Såja, veckan började bra!

Ska ändra lite i min träning en månad och se om det går bra.

Idag blev det 40 min kondition 8x5 minuter, rodd, löpband osv och jag kom upp i 13 km. Kul att se hur jag utvecklas!

Ikväll ska jag laga ett storkok som jag kan ha till lunch denna vecka eftersom jag och ungarna har sportlov. :)

• Evenstar

Kaya,

ta den tid du behöver och ta fram ditt jävlaranamma, det vet jag att du har!

Vi finns här när du behöver oss. :)

Min Hälsoblogg: elelelle.blogg.se/gi
  • Evenstar
    SE,
    Word! Balansen är viktig. Att kunna vila i sig själv är verkligen hälsa. Däremot så gör ju bra mat och träning att jag lättare kan vila i mig själv och orka njuta när det är jobbigt. :)

Förresten, på tal om njutning. Vad brukar ni unna er/njuta av?

Jag tycker det är fantastiskt gott med ett glas rött vin, jag älskar att ta fotbad med en ny tidning och så älskar jag film. Gärna en mysig middag med maken och levande ljus också. :)
    Min Hälsoblogg: elelelle.blogg.se/gi
  • Evenstar

6628,

det kan faktiskt vara bra att ta en funderare ibland.
    Vad är det som gör att du har det så stressigt? Kanske kan du helt sonika skita i att dammsuga en eftermiddag och läsa en bok istället, eller ta en promenad? Eller köp hämtmat/snabbmat (behöver inte vara pizza utan det finns ju bra takeaway också, ex sushi, grillad kyckling osv) så kan du sätta dig i ett fotbad efter middagen osv.

Klura lite så hittar du en lösning :)

Min nya träningsblogg: missnenya.wordpress.com/
  • Evenstar

UGH!

Jag både mätte mig och ställde mig på vågen imorse. Onödigt för jag blev inte direkt uppiggad, absolut inte katastrof utan snarare att det vägrar hända nåt.
    Jag har ju nästan sluta väga mig och så gjorde jag det ändå. Suck!

Vad gör jag för jäkla fel?

Jag tränar och äter bra mat, sällan det slinker ner nåt skit.

Jaja, dooomed. Återsuck!

• Evenstar

Kaya,

du har helt rätt. Därför har jag nu vänt på steken, kör mer löpning, cykling, rodd, intervaller osv (på gymmet) och tränar bara styrka för underhållning av den muskelmassa jag har för att gå ner i fettvikt.

MEN eftersom jag tränar så mkt så borde ju det ha visat sig mer på måttbandet? Midjan har bara minskat 3 cm på ett halvår och det är ju skitlite. (kanske har det med att göra att jag inte är överviktig eller har jag fuskat mer än jag tror?)

Nu är det ialla fall fullt ös!

Har  nyss dammsugit och städat köket, är ju lärare så jag är ledig hela veckan. Kanske ska baka nåt med ungarna nu?
    Ikväll ska vi dock ha barnvakt och gå på bio. Antagligen Sweeney Todd. Den har jag sett fram emot i flera månader.

• Evenstar

Magda,

vetekli är jättegott i! Testa det. :)

Kaya,
    Härligt jobbat!

Jo lite deff är det nog allt, men inte så det slår över, jag avskyr att vara hungrig. Men balans är ju viktigt :)

Men som du säger så sitter det här som berget. Vi får se vad en månad av mest cardio och lite "deff"kost gör.

• Evenstar

Igår var vi på Sweeney Todd. Grymt impad av Depps sångröst!

Efter bion var vi på Olearys och jag tog en blodig biff och en sallad istället för potatis. Mums!

Vad har ni för planer i helgen?

• Evenstar
    annika81 skrev 2008-03-08 09:09:29 följande:
    Clinan: Nej jag stod inte emot suget tyvärr. Köpte min frukt och så. Gick hem lagade middag och sedan fruktsallad som jag åt men blev bara mer och mer sugen. Slutade med att jag gick och handlade igen och då blev det chips, choklad och smågodis! Och sedan åt jag hela kvällen. Min karaktär har försvunnit, vet inte hur jag ska hitta den igen?!
    Jag skulle vilja säga som så att karaktär är ingenting som man hittar utan någonting som man tar. Man bestämmer sig helt enkelt. Och det kommer du fixa!

På det igen bara! Det klarar du!
  • Evenstar

Vi har också konstant sjuka ungar.

Storan ligger i feber, hade 39.4 igår och Skrållan har haft feber som går och kommer titt som tätt. Superkonstigt. Så den stora frågan är ju såklart, när tusan ska vi få bli friska?

Idag kommer det inte bli någon träning för mig. Hade lite att göra på jobbet idag innan så jag fick åka tidigare och idag är det ett extra möte efter jobbet så jag kommer nog inte hem förrän runt 18 och då ska man äta osv. Så vi får se om jag ids att ta mig iväg efter det. Men det vore skönt med tanke på att jag är i en perfekt lunk, harmoni mellan träning och mat och liv.

Vad ska ni äta för middag idag?

• Evenstar

Jag tycker faktiskt det var skitstarkt av dig SE! All heder!

Hos mig är ungarna fortfarande sjuka och jag är tokless. Jag och maken får verkligen springa om varandra för att få det gå runt så den här veckan har det inte blivit nån träning alls och har jag tur kommer jag iväg på söndag. Maten däremot går bra. :)

• Evenstar

Kaya,

mina tips så där rakt upp och ned. Kanske lite för mkt bröd på morgonen, kan du inte ta en skål med yoghurt/keso och frukt istället för 1-2 av de mackorna?

Lunchen tycker jag är för klen, kanske borde du ha "riktig" mat på lunchen? Den innehåller ju minimalt/inget protein och jag tycker ialla fall att man blir mer mätt på protein. Och så bollarna, ;) halvera intaget?

Middagen ser bra ut, kanske var du även så hungrig pga lunchen? (Och fikonbollarna igen då ;) )

Efter träningen kanske du skulle kunna peta i dig en fruktsallad? Jag brukar göra med nötter i, och är det lyx hackad mörk choklad. På det en klick kesella. :)

• Evenstar

Hallå tjejer!

Ikväll är det melodifestivalen. Ska bli mysigt!

Maken har beställt oxfile med en god sallad och potatisgratäng. Jag tänker bara ta en liten sked av gratängen men desto mer av det andra. Rött vin till.
    Och till efterrätt blir det chokladfondue. Mums!

Vad ska ni äta idag?

Magda,

Jag gjorde en för väldigt längesen med en massa grädde i. God som tusan. (har dock inget recept)

Missisola,

Stor Kram till dig. Det kommer gå vägen!

• Evenstar

UGH!

Tränade imorse, första gången på 1 vecka då ungarna varit sjuka och jag och maken gått om varandra för att få vardagen att fungera.

Och efter träningen (och en prottedrink) så började jag må lite småilla och nu sitter jag med jordens huvudvärk. Varför?

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger