saras måbra-tråd keeps going stronger
TACK så mycket annelie, annika, trollens mamma m fl för era krya-på-dig-hälsningar!!!! Det VÄRMER!
Och de BEHÖVS verkligen för den här infektionen verkar ha bitit sig fast ordentligt och INGET tyder på att den börjar ge med sig! Tisdag kväll trodde jag ju att det var på väg att vända. Men både igår och idag (och på nätterna) har jag så GRYMT ont i halsen igen, inte sådär vanlig "skarp" känsla som det var i början (då jag ignorerade det och tränade ändå, DUMMA DUMMA MIG) utan mer svullet, ömt, jobbigt att svälja... Som om nån skulle ha slagit till mig över halsen eller tagit strypgrepp!
Att jag sen producerar några liter snor per dag och att ögonen fortfarande är superkladdiga och äckliga är inte riktigt lika jobbigt - men halsen! USCH.
Idag åkte min man iväg supertidigt, han ska åka skidor några dagar med sina kompisar och kommer hem sent söndag kväll. *INTE ETT DUGG AVUNDSJUK OM NI TRODDE DET* *grrrr* SOM TUR ÄR har han i sin godhet bokat in barnens farmor som stöd åt mig under helgen, hon kommer imorgon eftermiddag. Då ska jag fjäska riktigt för svärmor med hemmagjorda semlor till kaffet osv, det är hon värd för hon är verkligen TOPPEN att ha på besök, engagerar sig i barnen och avlastar jättemycket. Tänk att jag skulle behöva få mina två barn för att min relation med henne skulle bli riktigt bra, efter alla år!
Men idag och halva imorgon är jag ON MY OWN med barnen och viruset. Jag ska försöka vila medan lillan vilar middag och lägga barnen och mig själv jättetidigt ikväll. Och så försöka bara göra det nödvändigaste - hämta/lämna på skola/dagis, hjälpa stora killen med läxor och sånt, hjälpa lillan med pott-träningen, fixa mat och mysa med barnen, läsa sagor osv (även om det gör jäkligt ont att läsa högt just nu!). INTE tvätta och städa och greja...
K