• Karpet

Hur vågade ni flytta?

Det var enkelt för mig att lämna Sverige. Jag har aldrig haft den uppfattningen att Sverige skulle vara bättre än något annat land. Annorlunda visst, men absolut inte bättre. Sedan är det ju också så att är man en människa som har lite svårt att tänka sig att leva ett helt liv (kanske sitt enda liv) i ett och samma land så är ju valet rätt.

Sverige finns alltid kvar, om det inte funkar att bo i Syrien så prova ett annat land eller flytta tillbaka till Sverige. Det finns inget som säger att Sverige är det enda landet där du kan vara lycklig. Man utvecklas enormt genom att röra på sig lite i världen.

• Karpet

Din familj finns ju kvar, det finns flyg, mail, telefon, brev herregud du kan t o m faxa dem

Babylilja skrev 2008-01-28 21:14:01 följande:
    tack för ditt svar.jag känner att jag vill få ut så mkt som möjligt av mitt liv och det kan jag inte göra här...men samtidigt så har jag ju hela min familj här...
  • Karpet

Undrar jag med. Okej, det är ju inte Ankeborg, men sååå hemskt är det väl inte där?

Fröken M skrev 2008-01-28 21:48:01 följande:

Shit, jag bor själv utomlands, men till Syrien skulle jag aldrig i livet våga eller vilja flytta till! Tänk för tusan efter en gång till.
Svar på tråden Hur vågade ni flytta?