• Majras

Hostmedicin för barn under 6 mån?

Måste väl finnas någon läkare som skriver ut slemlösande eller liknande för barn under 6 mån? På vc gör dom det inte, men dottern hostar så varken hon eller jag sover på natten

• Svar på tråden Hostmedicin för barn under 6 mån?
  • Tjohalia

nä jag tror inte det finns för så små barn...

JOLINE 050414 * ALEX 070309
  • Revema

Molepek eller vad den heter, den tror jag att läkarna kan skriva ut åt din dotter. Ring vårdcentralen istället för BVC.

Rebeca 050828, BF 080131
  • lövet2

Jag tvivlar på att det finns något för så små. De brukar annars rekommendera att amma oftare, eller att ge sockervatten om man inte ammar ...

• Majras
    Revema skrev 2008-01-11 08:11:15 följande:
    Molepek eller vad den heter, den tror jag att läkarna kan skriva ut åt din dotter. Ring vårdcentralen istället för BVC.
    Har varit på vc, och han ville inte skriva ut eftersom den är rek från 6 mån...
    Hur länge kan de hosta efter en förkylning?
  • Vässan

Prova näsdroppar! Lindrar lite...

• Revema
    Mia m Rasmus och Maja skrev 2008-01-11 08:15:29 följande:
    Har varit på vc, och han ville inte skriva ut eftersom den är rek från 6 mån...Hur länge kan de hosta efter en förkylning?
    Från några dagar till några veckor kan de hosta. Men se till så att hon dricker mycket. Som lövet2 sa så om du ammar så gör det men ge lite vatten i mellan oxå. Hoppas hon blir bättre. Hur länge har hon hostat...
    Rebeca 050828, BF 080131
  • Majras
    Revema skrev 2008-01-11 08:18:08 följande:
    Från några dagar till några veckor kan de hosta. Men se till så att hon dricker mycket. Som lövet2 sa så om du ammar så gör det men ge lite vatten i mellan oxå. Hoppas hon blir bättre. Hur länge har hon hostat...
    Hon har hostat drygt 1 vecka, men det har blivit lite värre tycker jag...
  • fantasy

millipect kan ges till barn under 6 månader, har själv haft den till båda mina smådå dom var rynt fyra-fem månader

• Perika

Hostan är BRA om hon är slemmig i halsen! Hostan gör ju så att hon får upp slemmet. Prova renässans näsdroppar, och att ha henne upprätt så mycket som möjligt. Blir andningen påverkad måste ni givetvis till sjukhus.

Har precis gått igenom RS-härjning här hemma, så jag vet hur du har det.

• Lia och bäbisen

Frågade på bvc igår vad man gör åt hosta på små barn (min tjej är 8 mån o hostar också) och hon sa att man faktiskt inte gör så mycket för små barn kan ha väldigt långdragen hosta utan att det är farligt. (sen får man nog själv märka av om det inte verkar normalt o åka till läkare)

• Timba

Min bebis fick Ventoline ordinerat från en doktor.

• Timba

Det vidgar andninsvägarna, så att det blir lite lättare att andas.

• Majras

Frågade idag på bvc, och fick till svar att det inte skrivs ut om det inte är livsnödvändigt mer eller mindre. Och hon har ju "bara" hostat 1 vecka ännu

Svar på tråden Hostmedicin för barn under 6 mån?