Hostmedicin för barn under 6 mån?
Måste väl finnas någon läkare som skriver ut slemlösande eller liknande för barn under 6 mån? På vc gör dom det inte, men dottern hostar så varken hon eller jag sover på natten
Måste väl finnas någon läkare som skriver ut slemlösande eller liknande för barn under 6 mån? På vc gör dom det inte, men dottern hostar så varken hon eller jag sover på natten
nä jag tror inte det finns för så små barn...
Molepek eller vad den heter, den tror jag att läkarna kan skriva ut åt din dotter. Ring vårdcentralen istället för BVC.
Jag tvivlar på att det finns något för så små. De brukar annars rekommendera att amma oftare, eller att ge sockervatten om man inte ammar ...
Prova näsdroppar! Lindrar lite...
millipect kan ges till barn under 6 månader, har själv haft den till båda mina smådå dom var rynt fyra-fem månader
mollipect menade jag
Hostan är BRA om hon är slemmig i halsen! Hostan gör ju så att hon får upp slemmet. Prova renässans näsdroppar, och att ha henne upprätt så mycket som möjligt. Blir andningen påverkad måste ni givetvis till sjukhus.
Har precis gått igenom RS-härjning här hemma, så jag vet hur du har det.
Frågade på bvc igår vad man gör åt hosta på små barn (min tjej är 8 mån o hostar också) och hon sa att man faktiskt inte gör så mycket för små barn kan ha väldigt långdragen hosta utan att det är farligt. (sen får man nog själv märka av om det inte verkar normalt o åka till läkare)
Min bebis fick Ventoline ordinerat från en doktor.
Det vidgar andninsvägarna, så att det blir lite lättare att andas.
Frågade idag på bvc, och fick till svar att det inte skrivs ut om det inte är livsnödvändigt mer eller mindre. Och hon har ju "bara" hostat 1 vecka ännu