Tack för svaret! Det är ju härligt att höra att barn vänjer sig. Papegojan kan låta reält ibland och det finns ju inte direkt någon off-knapp (om man inte stänger in den i mörkret, men det är ju ingen smart lösning i det långa loppet).
Ja det där med svartsjuka kommer nog bli ett jätteproblem, är jag rädd för. Hon är ute med oss ganska mycket (bortsett från när hon behöver äta eller är småsur och behöver vila). Vår önskan är att ge henne så pass mycket frihet så hon ser sin bur som sin frizon, och då blir ju resultatet att hon får ganska mycket makt över sin vardag. Vi försöker däremot styra på så sätt så att hon inte känner total frihet, annars hamnar man ju under henne i rang ;) Och det kan göra ont! Hon var på mig en hel del när hon blev könsmogen, så jag vet precis vad hennes näbb och klor går för.
Och där har vi ett problem - papegojan kommer säkert bli svartsjuk. Inte nog med att hon med tiden kommer bli utjagad från sitt eget rum (som kommer bli barnkammare), hon måste hoppa ner ett hack till i rangordningen. Ujuj.......