• Crazymadde

ni som ger semper lemolac.

Japp nu lägger jag ännu en tråd med semprs, jag lova det blir den sista:D jag är så osäker och bvc vet ingenting om detta:(

jag hade tänkt att gå över till sempers, i början av cassndras levnadsveckor fick hon leva på nutramigen och sen kunde jag gå över på nun, av båda ersättningarna är hon väldigt hård i magen av..

nu till min fråga. ger man bara enbart sempers lemolac? eller ska man blanda upp den med vanlig ersättning? (de va så jag fattade bvc, men hon sa själv att hon inte visste)

hur är det att ge en tre månaders semper 2? det står ju från 4e månaden.

• Svar på tråden ni som ger semper lemolac.
  • Mli79

Min dotter åt Lemolac pga hennes tröga mage och det funkade superbra. Du behöver inte blanda ut den med någonting, den är ju som en vanlig ersättning fast snällare för magen bara.

♥ Emma 060705 ♥ Hugo070514 ♥
  • sensefield

Hej!

funderar lite på det du skriver.. Vi har gett, Nutramigen, Baby Semp 1 och nu från fyra månader Semp 2. har för mig att om man vänder på ngt av de paketen står det Semp lemolac men på andra sidan typ Baby Semp.
    Blir lite nyfiken själv om jag missat att det finns en enskild produkt som heter Lemolac? i så fall.. ooops =)

Vilket fall så har vi aldrig blandat med annan ersättning. Då tänker jag att det blir som att blanda ersättning med ersättning.. eller JO, vi blandade baby Semp och Semp 2 under övergången men det är väl en annan sak kanske..

För mig är alltså Sempers lemolac så kallat vanlig ersättning..
    Snurrigt värre..!
    Kan det vara jag som har feltolkat de olika ersättningarna?
    Hjälp oss ni kunniga som läser detta!

kram/M

• sensefield

Ahh såg just ovanstående.. Lemolac är alltså en unik ersättning fast snällare för magen! .. tack =)
    Ska läsa bättre på förpackningarna nästa gång jag är på affären!
    Tjo

• Jeaney71

Jag har givit båda mina barn Lemolac i början. Sonen för att han bara skrek och skrek jämt och verkade ha himla ont i magen, och nu dottern eftersom hennes mage också verkar vilja ha det (pruttig och trög). Jag gick sedan successivt över till Babyplus (nr 2).

Lemolac är som någon ovan skrev en specialersättning för barn med matsmältningsbesvär och den ger man som en vanlig ersättning, behöver inte komplettera med annat.

Ett tips har jag: om ditt barn är hård i magen kan du också prova att ge ett mål av Semper Bifidus (finns på apoteket) som innehåller Lactulos mot tröga magar. Det har hjälpt mina barn!

• Crazymadde

tack för svaren. hon får ren lactulos nu, men jag tycker inte det hjälper så mkt. och jag vill helst slippa allt sopm har med droppar att göra., men blir inte det bättre så måste jag ju ge kan ju inte pina lillan

• Mli79

Jag gav också Lactulos i början utan större effekt oavsett mängd. Blev bättre direkt med Lemolac. Hatade lactulosen, så kladdig!!

• Crazymadde

hmm då kanske jag sak gå över helt på sempers lemolac. jag håller på med övergång, å blandar ut det med nun..

• Geri

Vi ger varannat mål Lemolac och varannat babysemp. Det funkar jättebra! Man får ju prova sig fram, ingen bebis är den andra lik..

• Crazymadde

nu har jag testat, men bara en fråga hur kan den vara bättre än nun?
    lemolacen skummar som f*n, nun skummar inte alls å skulle det skumma så försvinner det. än så länge har jag inte märkt nått förutom att hon spyr ist för rapa, vi få väl se hur avföringen ser ut.

• Mli79

Hmm.... jag tänkte aldrig på att Lemolac skummar... I vilket fall är den ju speciellt utformad för barn med matsmältningsbesvär så den borde ju rent innehållsmässigt bara bättre än NAN.  Mitt andra barn äter NAN och jag kan ju iallafall konstatera att Lemolac smakar riktigt äckligt i jämförelse. Men det är ju min smak, barnen har ju turligtvis en annan uppfattning

Svar på tråden ni som ger semper lemolac.