• Crazymadde

ni som ger semper lemolac.

Japp nu lägger jag ännu en tråd med semprs, jag lova det blir den sista:D jag är så osäker och bvc vet ingenting om detta:(

jag hade tänkt att gå över till sempers, i början av cassndras levnadsveckor fick hon leva på nutramigen och sen kunde jag gå över på nun, av båda ersättningarna är hon väldigt hård i magen av..

nu till min fråga. ger man bara enbart sempers lemolac? eller ska man blanda upp den med vanlig ersättning? (de va så jag fattade bvc, men hon sa själv att hon inte visste)

hur är det att ge en tre månaders semper 2? det står ju från 4e månaden.

• Svar på tråden ni som ger semper lemolac.
  • Cecci78

ursäkta om jag snor tråden men från vilken ålder kan man ge lemolac, på bvc trodde de det var 4 veckor. Det ska nog stå på paketet, tyvärr är det ingen affär här som har det hemma.

• Crazymadde

Ingen faraGlad från födsel står det på packeten.. jag köper vårat på coop extra eller city gross, våran lilla ica butik säljer det inte.

Min största glädje är Cassandra!
  • Cecci78
    Crazymadde skrev 2008-01-16 23:04:37 följande:
    Ingen fara från födsel står det på packeten.. jag köper vårat på coop extra eller city gross, våran lilla ica butik säljer det inte.
    å, tack. Här har ingen det, inte Willys o inte Ica, och då är det ändå en stor Ica-butik, ska klaga o se om de kan ta hem det
  • Crazymadde

ja vi få hoppas att dem gör det!  dom är ju elaka om dem inte gör det, för det är säkert fler som eg behöver det. hoppas att de går bra:D

• o0Mia0o

jo, det e ju lite knepigt att det tar tid att svalna av såklart..
    och en tokhungrig bebis är ju typ det värsta man kan lyssna på. =)
    men vad bra att det funkar lite bättre nu för er i all fall..

jag har ju haft sån tur att min lilla är som en klocka vad det gäller mat. hon äter var 4:e timme dagtid då e de ju lätt att ha det färdigt när hon e hungrig.

• frostis

Är det ok om man sköljer flaskan under kallt vatten... eller Måste de svalna sakta??

• ZettanA
    frostis skrev 2008-01-18 17:20:15 följande:
    Är det ok om man sköljer flaskan under kallt vatten... eller Måste de svalna sakta??
    precis vad jag úndrar.. brukar ställa den i ett glas med kallt vatten.. e det okej?
  • o0Mia0o

det går så bra så att skölja flaskan eller ställa en stund i kyl eller nått. inga problem.. =)

• Crazymadde

Hej tjejer! vet ni vad jag såg nu?! det är ingen skillnad på Babysemp 1 och lemolac jag kan inte hitta nått. förutom

Babysemp1 har socker arter57g
    och lemolacen har 56g det är det ända som skilljer... NU är jag förvirrad, då borde det inte vara några problem att gå¨över till semp 1 eller?

• Madde70

Ett litet tips från en som ger ersättning för 3:e gången(3barn)
    Vi kokar upp 220mlx2 i kastrull & sen blandar i 14 mått så att det blir en stor kanna & ställer det i kylen,sen när det är dax för matning så häller vi upp i nappflaska & värmer i micron...Smidigt !

Svar på tråden ni som ger semper lemolac.