Thailandsresa med 6 mån...
Vi planerar att resa till Thailand om ett år i januari..
Då kommer våran lill* plutt vara ungefär ½ år gammal..
Är det okej att resa med en sån liten? komplikationer?
Tacksam för svar, ska givetvis höra med bvc först..
Vi planerar att resa till Thailand om ett år i januari..
Då kommer våran lill* plutt vara ungefär ½ år gammal..
Är det okej att resa med en sån liten? komplikationer?
Tacksam för svar, ska givetvis höra med bvc först..
puffis
Kan ju berätta om hur det var på Bali med vår då 4,5 månaders, stannade tre månader. Det var rätt jobbigt, med tanke på värme o stark sol gick det inte att gå ut, bara på morron o sen eftermiddag, trist att alltid behöva smörja o skydda från solen.. Även om vi skulle ta en promenad var det jobbigt o varmt för plutten i vagnen, med sarong över sig.. han fick hemska värmeutslag när vi kom dit som satt i ca två veckor, sen försvann av sig själva. Det positiva var att han var lätt att ta med överallt, jag ammade så det var inga problem med amningen heller (slutade amma på nätterna när vi var där, och började med smakportioner, hade hus så jag kunde laga mat).
Men sammantaget skulle jag aldrig göra det igen om jag kunde välja, skulle väntat tills barnet ärr äldre och har mer behållning själv av en resa, dvs kan sitta i sanden under ett parasoll o gräva, se på¨djur på ett zoo, eller andra saker.. Jag hade oxå rätt långtråkigt...
Lycka till!
Vi hade en 11-månaders under en månad i Thailand i värsta blötheta perioden då turister aldrig reser...Och det gick jättebra!
Tips:
* Bärsjal eller sele typ Patapum/Ergo. Sjal finns med solskydd, sk "solarveil"
* solhatt
* Nappflaska med vatten erbjuds HELA TIDEN
* Puder köps i varje affär där och används i alla veck, eller överallt, inga salvor i rumpan, bara puder (precis som thailändarna gör)
Sen naturligtvis det vanliga apoteket med solblock, vätskeersättning mm. Lycka till!
Tack för era tips!
Känns lite konstigt att planera en resa när bebben inte
ens är född.. Man vet ju aldrig vad som kan hända..
personligen skulle ja aldrig åka utomlands om mitt barn var under 1år.. Fast iof så fick ja inte ammavår dotter..
Jag kunde inte heller tänka mig det förut..
Men ju mer vi pratat om det så känns det som
det är lättare innan de blir ett år. Med tanke på att
man förhoppningsvis ammar och att de sover mycket
och inte springer runt själva..
Vi får se vad vi beslutar oss för, men tack för tipsen!
visst för den anledningen är det ju positivt men Thailand har ju en helt annan bakterie kultur än vad vi har, ett spädbarn har ju bara vant sej vid våran här i sverige.. Jag skulle nog ändå inte våga ta chansen... För tänk om det skulle hända något, va dåligt man skulle må då efter!! usch.. =)
Vi åker till Thailand i slutet av Februari med vår son som då är 7 månader.
Vi bokade också vår resa innan han var född!
Jag tror att allt kommer att gå jättebra. Kanske att värmen kan vara lite jobbig. Men vi har köpt solskyddskläder och solhatt och så vet vi att han älskar att bada så det lär bli många svalkande dopp
Kan återkomma efter vår resa
Tack, gör gärna det..
Tror inte man behöver oroa sig, det kommer
säkert att gå bra!
Lycka till och trevlig resa
hej!
klart att ni ska resa det kommer att gå jätte bra.
vi har varit iväg på många resor med våra barn nu är dom 3 år och den andra är 16 månader vi har varit till thailand, brasilien, egypten,turkiet, kina, italien m.m och det har varit när det har varit som varmast typ. och det har gått jätte bra det är bara att fråga om du undrar något lycka till.