• XHelenaX

Nu är jag rädd ändå.

Hej!

Vad är det du är rädd för? vad är det värsta som kan hända?
    Försök att få ut det i ord ( "bokstäver...hihi)

• XHelenaX

Jag tror jag förstår ungefär hur du känner...men försök komma ihåg att det FAKTISKT ÄR DU som har kontrollen...precis som du själv säger, DIN kropp vet precis vad som måste göras och kommer inte att sluta förräns din lilla sötnos ligger tryggt på din mage och ser sin mamma för första gången. Försök att lyssna på din kropp under förlossningen, så kommer du nog märka att det faktiskt är DU SJÄLV som är experten. Sen är det väl aldrig fel att ha hela batteriet av olika smärtlindringar i beredskap.... Vad jag förstår så brukar 2 förlossningen gå lättare och det är väl ganska logiskt igentligen...din kropp har redan varit med om det här och har faktiskt förändrats efter första graviditeten, nummer ett har ju redan banat väg! Du ska se att innan du vet ordet av så ligger du på ett sjaskigt patienthotell (om du förder i Malmö iallafall....hehe) och myser med din lilla bebbe!

Sicali skrev 2008-01-11 20:10:27 följande:
    Jag tror det värsta av allt är att förlora kontrollen. Att det komemr fortsätta tills det är klart oavsett om jag vill eller inte, man kan liksom inte hoppa av om man inte vill längre.Ja, det är nog det som är värst, när väl värkarna startar så är det liksom ingen återvändo oavsett vad jag vill.
Svar på tråden Nu är jag rädd ändå.