• Perika

Lanzarote februari

Vill veta allt om Lanzarote, gärna ur barnperspektiv Vi åker med en 5 mån och en 7 mån (samt 10 och 13 år). Hyr egen villa genom Fritidsresor nära Playa Blanca. Väder? Mat? Ta med? Att göra? Att tänka på? Bästa tipset? Era erfarenheter? Någon som dykt? Allt av intresse!

• Svar på tråden Lanzarote februari
  • Pernilla J

Hej! vi har varit på lanzarote..puerto del carmen 2ggr!andra gången vi åkte dit hade vi fått en liten tös som då va 1.5år! vi älskar Lanzarote.. vi hyrde bil en dag reste runt..det gick jätte smidigt..barnstol fanns att låna till en billig peng..
    barnmat är det jätte dåligt med så det köpte vi hemma och packa ner..det väger massor men det är värt det om man inte vill laga mat på hotellet..välling finns inte, fick köpa mjölkersättning..:) ta med det om éran lilla äter det...
    vi åkte i januari och det va jävligt kallt på kvällen.. ta med en lite " varmare" jacka... vi hade me tjocka tröjor..men det räckte inte!!!!! så fort solen gick ner blev det gööör kallt!
    vi va där i en vecka andra gången och vädret låg runt 25g..helt ok men blåste en del!...har ni andra frågor så maila igen! trevlig resa!!!

• Pernilla J

hej igen! kom på att vi åkte till någon djurpark av nått slag.. jätte fina djur som strutsar och papegoj show...värt att se tycker jag..:)

• Ankianka79

Palmitos park som djurparken heter var verkligen värt ett besök! Men... Tyvärr brann det där i somras så den håller på att byggas upp igen. Vet dock ej om den har öppnat än.

www.palmitospark.es/palmitos/index.php

• Pernilla J

Jasså har det brunnit?ush..hoppas inte några djur kom till skada! men annars tycker jag att lanzarote va toppen!!!
    vi har även varit på amadores..en bit bortom puerto rico..på kanarieöarna..det ställer upplevde jag ämmu med barnvänligt!! jätte lungt och dom höll på bygga upp en JÄTTE stor fin lekplats.. vilket inte fanns på puerto del carmen...

• Summerlove

Vi var där i februari förra året men jag gillade det faktiskt inte så mycket.. tycker bättre om gran canaria isf... Fanns en ganska liten strand vid playa blanca, men fin ändå, mycket folk dock.. Väldigt lugnt område upplevde jag det som och väldigt kallt på kvällarna.. Jag hade jeans och fleece-tröja.. inga klänningar direkt när man skulle ut och äta.. Blåste ganska mycket när vi var där också, men var varmt och skönt när solen var framme   
    Vi hade en 7-månaders med oss i ressällskapet och det gick jättebra, tror inte det fanns så mycket lekparker eller liknade...  
    Vet att det fanns en båt med glasbotten man kunde åka med för att kika på fiskarna iaf Hoppas ni får jättehärligt och fint väder! Bra mat var det också..

• Pernilla J

vi åkte en sån båt med glasbotten..jätte vakert..men det blir jääätte trångt där nere så åk en dag då det är lite folk...!!
    playa blanca va jätte mysigt..vi tog bilen dit..jätte fint med alla resturangerna...

• LiMo

Jag har varit med mina 2 barn (då 2,5 år och 5 mån). Vi var där i mars. Tänk på att det är ganska kallt kvällar, nätter och mornar så ta med varma kläder. Blöjjor och barnmat är dyrt så försök ta med så mycket som möjligt. Vi betalade 17 euro för ett LITET paket pampers minns jag. Personligen tror jag inte jag kommer åka tillbaka (fast vi hade det kanonbra) eftersom jag tyckte folket var oerhört nonchalant mot turisterna. De gillade visserligen barnen. Maten var inte heller så rolig om man jämför med östra medelhavet, Egypten m.m......

Usch vad jag låter negativ va??

Jag tror ni kommer få det jättebra där!!

• Ankianka79

Oj oj oj! Nu blev det ju alldeles fel! Palmitos Park ligger ju INTE på Lanzarote utan Gran Canaria! Sorry!!!

Får väl skylla på min feberyra, hi hi.

Ankianka79 skrev 2008-01-12 11:30:37 följande:
    Palmitos park som djurparken heter var verkligen värt ett besök! Men... Tyvärr brann det där i somras så den håller på att byggas upp igen. Vet dock ej om den har öppnat än.www.palmitospark.es/palmitos/index.php...
  • Pernilla J

jag tänkte väll det.. för vi har varit på palmitos park oxå när vi va på amadores..cran canaria..men dom 2 parkerna är jätte lika!

Svar på tråden Lanzarote februari