Orolig - förkyld bebis
Min lilla tjej är 6 veckor och har sedan igår varit förkyld. det är ju mitt första barn så man är väl lite väl nojig, jag vet, men vad göra åt det..
hur som helst, jag undrar vad jag ska göra.. hon har ingen feber än iaf, utan är bara VÄLDIGT snorig. vi har kört med koksalt och nässug och det hjälper ett tag men fort är det likadant igen. jag har henne liggandes i högläge, har testat med bröstmjölk i näsan och även med avsvällande näsdroppar.. stackarn blir ju galen på mig när jag är och grötar i näsan på henne.
nu idag blir jag lite orolig för hon har sovit i stort sett hela dagen, somnade i natt vid ett tiden och åt kl 4, kl 6 och sedan vid 9 tiden. då klev vi upp men hon fortsatte sova igenom blöjbyten och påklädning och sov sig nästan genom matningen kl 12.30 och nu senast 14.30 fick jag typ tvinga i henne lite men hon somnade ifrån.. är detta normalt när dom små liven är förkylda?? att hon är trött kan jag förstå det är man ju själv när man är sjuk, men såhär?
kan tillägga att normalt, alltså när hon är frisk äter hon med ca 2 timmars mellanrum, på sin höjd 3