billigast sida att beställa
vilken bokstida är det billigast att beställa ifrån? och är det nån so är fraktfri?
vilken bokstida är det billigast att beställa ifrån? och är det nån so är fraktfri?
Kolla på pricerunner.se
adlibris har fraktfritt
kolla även bokus och cdon
och beroende på bok kan det ibland bli billigare att handla i butik
bokus brukar vara fraktfritt ommmna har medmerakortet.
glömde säga, vet inte om det är studentlitteratur eller vanliga böcker eller bägg delarna... men gå in å kika..
Lycknis.se är allra billigast. Fast du måste vara student, eller i alla fall uppge var och vad du studerar. Det är fraktfritt. Cdon.com är också fraktfritt om du är student, men då måste du ha en kod som du får om du loggar in på csn-kortets hemsida. Annars är adlibris.se också bra (bara 19:- i frakt) för där har jag hittat precis alla böcker jag sökt - svenska som engelska.
Lycka till!
adlibris.se har fraktfritt (och miljöfrakt!)
bok.compricer.se/ tycker jag är jättebra vid jämförelse av bokpriser. Eftersom de listar de allra flesta internetbokhandlare.
Adlibris brukar vara billigast dock har de inte lika stort utbud som Bokus så vill man ha lite smalare titlar så är det Bokus som gäller. Adlibris har ju dessutom alltid frakfritt samt att man kan välja på vilket postutlämningsställe som man ska hämta upp paketet på.
Lycknis skulle jag inte vilja handla trots att de är billiga, har haft flera vänner som köpt sin kurslitteratur där och fått vänta oskäligt länge trots att boken funnits tillgänglig på förlaget och andra har kunnat skicka den betydligt snabbare.
Lycka till!
Vänligen Bookhousegirl
www.bookhousegirl.blogspot.com
Vad gäller lycknis så har dom nu äntligen kommit igång med deras nya logistiksystem, så där är de långa levernastiderna nu borta. Adlibris rekomenderar jag helt klart, vore kul att vet vilken bok du handlat och inte på adlibris men på bokus.
Åhh, så nu kan man alltså nyttja deras prisgaranti fullt ut, kan ju vara värt att pröva... ;)'
Bokus har större sortering på bland annat tyska titlar vilket är ganska förvånande när tyska är orginalspråket och det handlar om kända böcker som exempelvis "Den oändliga historiern" av Michael Ende.
Sen har jag hittat en del kurslitteratur från ganska små förlag som inte finns på adlibris. Hade ett utmärkt exempel på boken "String of Pearls - the original tale of Sweeney Todd" här om dagen men nu när jag gjorde en sökning hade båda butikerna boken och den var betydligt billigare än när jag först såg den.
Så visst tycker jag att Adlibris är bra och jag brukar oftast beställa där men om man ska ha lite ovanligare titlar så brukar Bokus kunna leva upp till detta bättre.
Vänligen Bookhousegirl
Att bokus har en del tyska titlar är en kvarleva sedan bol tiden :) och set är aldrig några problem att skicka ett mail till adlibris och be dom ta in boken du vill ha.
bol tiden? Jag förstår nog inte riktigt hur du menar... Dock tycker jag det är mycket bra att de har den servicen eftersom inte speciellt många bokhandlare i Sverige hanterar tyska böcker.
Nej, det är ju visserligen sant att man alltid kan göra en förfrågan hos adlibris på en bok men jag ser det inte som ett problem att köpa vissa böcker från Bokus. Dessutom om det kommer till kurslitteratur behöver man oftast få sin bok så snabbt som möjligt och därav köper man den ju där den finns tillgänglig.
Vänligen Bookhousegirl
Bokus ägdes av tyska bertelsmann ett tag och hette då BOL
jag föredrar alltid Adlibris, enormt bra på kundservice. fick en ful bok, klagade och fick svar nästa dag att då var redan en ny bok på väg, och jag fick den nästa dag. frakten är gratis MEN man kan välja miljöfrakt för 10kr, det tycker jag är toppen!!
sedan möjligheten att välja utlämningsplats, min närmaste post ligger ganska långt borta, men privpak lämnar ut på andra sidan gatan.
Ja, sånt är riktigt bra, mitt "riktiga" utlämningsställe ligger vid världens ände och då är det ju perfekt att kunna hämta upp den på vägen hem istället.
Nu blev jag lite bitter på Bokus, beställde en bok som var lång leveranstid och egentligen var den inte dyr men nu har de sänkt den till hälften. Förmodligen eftersom den har blivit populär pga av annan medial uppmärksamhet men då säger de att jag ändå får betala det priset som var NÄR jag beställde boken trots att jag inte betalat något alls och det egentligen inte skulle vara några problem för dem att ordna det åt mig.
Det är dålig kundservice!
Så nu blir det Adlibris som jag beställer den av, synd att de inte var snabbare från början så jag hade sluppit hålla på att krångla fram och tillbaka. Men det gör ju inget eftersom jag ändå kommer få min bok snabbare än väntat då det var 26-40 dagars leveranstid från Bokus.
Vänligen Bookhousegirl