Snossan skrev 2008-03-05 10:57:45 följande:
Varför är min vän bitter?Varför BÖR man inte lägga sig i?? Menar du att barn inte tar skada av mobbning.Kläder som inhandlas kommer aldrig tillbaks hade det gjort det hade dom väl inte haft ett problem. Om NI nu stör er på det?? Du tittar ju till och med snett på folk som gör det? Står du ovanför dina råd du ger andra. Tycker du pratar imot dig själv hela tiden.Låter även som du sitter och försvarar något som inte behöver försvaras. Jag frågade om hon va tvungen att släppa in mamman och dom flesta tyckte ja. Så blev det med,hon öppnade dörren för mamman. Sedan började jag prata med Niha hur det blev.Pengar...det finns pengar som jag sa. Hon sitter i ett mångmiljon hus men prioriterar inte rätt.
Varför? Varför vill man inte släppa in en kvinna som fött ens bonusdotter i sitt hus?? Därför.
Klart barn tar skada av mobbning men de kan mobbas för precis vad som helst, det finns inget man som förälder kan göra i förväg. Att klä sitt barn i märkeskläder, att alltid ge det de senaste frisyrerna och leksakerna - visst, det kan hjälpa. Men det gör inte det.
Jag tittar snett eftersom JAG är perfektionist. Men jag är 26 år gammal och har rätt att vara det. Barn bryr sig inte om att andra barn har lite smutsiga kläder (jag minns inte hur gammal pojken var men i tioårsåldern? ALLA pojkar e smutsiga i den åldern, de klättrar, de skjuter smuts på varann, etc etc)
Hon kanske prioriterar rätt FÖR SIG OCH SIN FAMILJ. Man kan inte döma ut folk pga de inte klär sina barn tiptop fint. Man kan tycka att det är fula kläder, ja, men det gör varken barnet eller föräldern till en dålig person. Varför prioriterar vissa inte att hålla rent om de har värsta grymma kåkarna? Ikväll på 4:an kl 20.00 finns ett perfekt exempel på det - kommer barnet att mobbas för att föräldrarna är GRISAR? Och de har en lägenhet i innerstan (stockholm).
Man blir inte ytlig bara för att man har en dyr lägenhet/hus.