• B70

Ni som badar med era barn i badkaret

Vattentemperaturen i badet ska vara 35-37 grader. Jag tycker att det känns mycket "lagom" varmt och själv vill jag bada i varmare vatten.

Vilken temperatur har ni i badkaret när ni badar tillsammans med era barn?

Finns det något mer man måste tänka på vid gemmensamt bad?

• Svar på tråden Ni som badar med era barn i badkaret
  • Catte

Jag har vårt vatten "lagom" varmt i den bemärkelsen att Elina är nöjd och att jag inte fryser !
    Sen har jag i lite badolja och shamponerar Elinas hår med "barnshampo".... Mer än så är det inte! Lycka till!

• Makaroner

Jag har inte den blekaste aning om hur varmt det är i vattnet. Men jag har använt min "feberhand" och doppat den i vattnet. När det känns lagom på handleden (som ersättning/välling), när vattnet är febervarmt, så är det lagom för bebis

• Mia m Rasmus

Jag brukar fylla lite mindre än halva badkaret med ca 37-gradigt vatten. Sen när Rasmus badat klart tar sambon honom och jag fyller resten av karet med varmare vatten.

• smz

Vi brukar ha 39grader, 37 är såååå kallt och sålänge Liam gillar 39 så fortsätter vi med det

Lycka till med badandet

Vad man måste tänka på...(som frågan) handlar nog mer om sunt förnuft!

• Katharina

37 grader ca. Vi använder bara olivolja ingen tvål el. schampoo till sonen. Har precis sytt en vattensjal så kan man duscha snabbt.

• HelleGbg

vi har oxå ca 39 grader,,annars blir hampus lessen,blir för kallt då,,så rådet frånn bb med 34 va inte alls bra för våran pojke....

• Pärlan81

Har ca 36-37 grader. Känns bra. Annars blir det för varmt nästan.

• melles mamma

melle gillar det ganska varmt precis som jag. prova dig fram, du ser ju på lillen om han tycker att det är för varmt/kallt. vi använder aldrig schampo eller liknande när melle är i badet, inte så nyttigt för den sköra huden.

ibland släcker vi ner och tänder ljus, ammar och myser......bra om mán har svårt att komma till ro....

• Pallas

Vi har något kallare än vad som är min smak men betydligt varmare än 37. Båda mina barn har skrikit som stuckna grisar när vattnet vrit 37 grader pga att de frusit. Brås väl på mamman...

Inget schampo till Viktor och ingen olja om det inte verkar nödvändigt eller extra mysigt (tycker det blir alldeles för halt med en bebis i badet då). Efteråt får han torka på golvet nedanfö badkaret medan jag kör mina tvättbestyr med schampo och sånt.

• Prinzess

Jag har lite svalare än vad jag brukar bada i... man märker nog ifall dom inte är nöjda

Svar på tråden Ni som badar med era barn i badkaret