• B70

Ni som badar med era barn i badkaret

Vattentemperaturen i badet ska vara 35-37 grader. Jag tycker att det känns mycket "lagom" varmt och själv vill jag bada i varmare vatten.

Vilken temperatur har ni i badkaret när ni badar tillsammans med era barn?

Finns det något mer man måste tänka på vid gemmensamt bad?

• Svar på tråden Ni som badar med era barn i badkaret
  • Mandi74

Hehe..kollade lill killens pung idag när han badade men den drog inte ihop sig idag..men jag hade temperaturen nån grad högre än jag brukar ha..

Otroligt hur naturligt det är att prata om vissa saker när det gället barnen..som man kankse inte skulle prata om annars..typ hur pungen beter sig..

• mmonika77

Mandi74_> Det skulle kanske vara något att ta upp på nästa fest? *asgarv*

• Mandi74

Japp..ska testa det.,

Hörrni killar..hur är det med era pungar när ni badar drar den ihop sig då..eller är det bara om vattnen är för varmt/kallt..??? *s*

Hade man fått a hem då eller...??? hehehe..

• Mandi74

Ni måste berätta hur det gick om ni ska testa nån gång..*s* sååååå nyfiken på hur folk reagera..*asg*

• Majsan70

Jag vet inte hur varmt vi har faktiskt, men det är bra mycket varmare än de rekomenderade graderna. Vår dotter frös som fasen i det vattnet.

• lillagumman

Vi har 37-38 grader i vattnet. Sen kallnar det ju lite men då tappar vi på mer. Lillkillen verkar tycka att det är alldeles lagom. Han tycker om att bada länge så vi har i olja i vattnet.

Det där med pungar, hm intressant. Jag ska studera både den store och lille killen nästa gång det är baddags

• Viran

Vi har ganska varmt, så så att det känns skönt för oss. När vi hade lagom tepratu enligt termometern så frös de och ville inte bada...

• Miss Daisy

Mandi74! Jag ska rapportera så fort jag får chansen. Sonen har feber och superhosta så jag har ej velat bada honom ännu.

Men så fort jag har gjort det så kommer jag med en pungrapport!

• Mandi74

Pizan: Näää..stackarn..hoppas han blir bättre snart..

Japp..rapportera så fort du vet nått..

• Egina2

vet inte hur varmt vi har, har inte kollat nångång.. men tror d é varmare än 37.
    angående pungarna..é väl samma för barn som för vuxna? den drar ju ihop sig på vuxna när d é kallt så då måste d väl va samma för barn.. eller?

• Mandi74

Menkan verkligen lill killen frysa om han badar i vatten som är mellan 37-40 grader..??

• Egina2

jag brukar frysa i början när jag ska duscha, fast jag har varmvatten.. därför jag duschar så länge för jag vill först bli varm innan jag börjat tvätta mig.. kanske samma för de små i badet..?
    é väl kroppens sätt att försöka kyla av kroppen kanske..kroppenblir förvirrad eller nåt ;)

Svar på tråden Ni som badar med era barn i badkaret