majsalotta skrev 2008-01-14 15:21:43 följande:
Primrose - Det låter för tidigt för att vara en vanlig menstruationsblödning. Blöder du riktigt mycket? Om det är en moderat blödning skulle det kunna vara för att du har ägglossning nu. Jag antar att ägglossningen ofta blir försenad efter en IVF, och att det är därför mensen också bli sen... Du kan ha testat för tidigt med ÄL stickorna.Det kan säkert också vara någon anna typ av blödning, kroppen verkar kunna bete sig hur som helst efter en IVF behandling - det är säkert inget farligt! Om du fortsätter blöda mycket och är orolig, så hör med din klinik.
Tack för ditt svar! Jag tänkte inte på att det kunde vara ÄL-blödning eftersom jag aldrig brukar blöda vid ÄL. Det är ingen stark blödning idag men det brukar det inte vara på första dagen av min mens heller. Det kommer rent blod. Men du har rätt att det verkar för tidigt för att det ska vara mensen. Men jag kommer nu ihåg att jag även tog ett ÄL test igår (dag 13) - blödningen ska väl i så fall indikera att ägget redan har lossnat? Om det är en ÄL-blödning - är det någon idé att ta ett test och pröva naturligt i kväll, eller är det försent?