• oppio

Mera ont på ena sidan?

Ni som har/har haft molvärk i magen, har ni haft det på båda sidor? Jag har haft lite skiftande, men majoriteten av smärtan har suttit på höger sida ut mot äggstocken. I dag är det värre än någonsin, har även ont i ryggen på höger sidan - smärtan går alltså typ rakt igenom...

Nån annan som har det så?

• Svar på tråden Mera ont på ena sidan?
  • Liselurvan

jag har så vid varje äl! Ont alltid på höger sida! Skarpare smärta än mensvärk för mig, dock inte molande....

• oppio

Men jag har passerat ÄL, och tror jag är gravid... har haft lite hugg å stick å värk i några dagar, men nu har det blivit värre och börjat koncentrera sig mycket mer på höger sida.

• skånetös78
    oppio skrev 2008-01-12 14:38:46 följande:
    Men jag har passerat ÄL, och tror jag är gravid... har haft lite hugg å stick å värk i några dagar, men nu har det blivit värre och börjat koncentrera sig mycket mer på höger sida.
    Mitt enda gravsymptom var just att jag hade riktigt ont på höger sida.. (exakt den smärtan jag brukar ha vid ÄL)
    **Bebisverkstaden är öppen igen**
  • Paulye

Jag hade fast på vänster sida. När jag var i vecka 8 hade otroligt mycket ont(tänkte kunde få missfall) och det slutade att ambulansen fick hämta mig och då hade jag urinvägsinfektion.

• oppio

Även om det gör ont så känns det ju som att det också tyder på att jag kan vara gravid då! :) Det blir dock lite bättre när jag har lagt mig ner å vilat en stund, men nu när jag reste mig upp så blev det värre igen...

• Fjällräven

Jag har samma som du, värk på höger sida vid äggstocken och i ländryggen, också på höger sida!
    Har ingen aning om vi prickade ÄL eller inte så vi får bara vänta å se

• oppio
    Fjällräven skrev 2008-01-12 16:11:40 följande:
    Jag har samma som du, värk på höger sida vid äggstocken och i ländryggen, också på höger sida!Har ingen aning om vi prickade ÄL eller inte så vi får bara vänta å se
    Oh, spännande, hur långt har du kvar till BIM?
  • Fjällräven
    oppio skrev 2008-01-12 16:21:31 följande:
    Oh, spännande, hur långt har du kvar till BIM?
    Ingen aning faktiskt, eftersom jag väntar på att mensen ska komma efter mitt MA i den 7/12. När vi var på efterkoll den 20:e december så sa läkaren att det var ÄL på gång men vet inte när det släppte eftersom jag inte testade med stickor då.
    Vet bara att det har släppt eftersom jag började testa för ca en vecka sen och streckena har bara blivit svagare å svagare.
    Så jag törs inte spekulera i när BIM kan tänkas vara.
  • oppio

Har långt kvar till BIM... 19/1 el 20/1... Tror jag.
    Fick ett MA i oktober, sen har jag haft två omgångar mens, har alltid haft 27 dagars-cykel, men då kom den efter 25... så eventuellt tidigare om cykeln har bestämt sig för att vara kortare nu. Men jag räknar med 27 dagar ändå.

• kakilo

JAg har samma symptom, har haft det hela vecka, på höger ljumsiken sidan, tillomed bokat gyn för det, ska dit imorgon, trott att det är något fel på mig, hade dubbla smärt på äggstockar denna månad, en strax efter föra BIM och en vid ÄL, nästa BIM 16/1. Nu känner jag en stickande känsla vid samma ställe, våga inte testa mig.

• oppio
    kakilo skrev 2008-01-13 13:25:12 följande:
    JAg har samma symptom, har haft det hela vecka, på höger ljumsiken sidan, tillomed bokat gyn för det, ska dit imorgon, trott att det är något fel på mig, hade dubbla smärt på äggstockar denna månad, en strax efter föra BIM och en vid ÄL, nästa BIM 16/1. Nu känner jag en stickande känsla vid samma ställe, våga inte testa mig.
    Kan du inte skriva här sen vad de sa i morrn? Om det är något man bör kolla upp kanske? Har fortfarande mer ont på höger sida, men har ont på vänster sida med lite till å från, så jag hoppas att det är ok, och att jag är gravid :D
  • Fjällräven

Har idag haft samma "hugg" på vänster sida också, så man blir ju lite fundersam.

Kakilo: Undrar samma som TS, vore väldigt intressant å veta ifall det är någe som inte är som det ska eller någe annat. Har du ork så skriv gärna vad dom sa

• elsalorre

När jag var gravid hade jag ont i höger sida som i äggstocken och upp mot äggledaren. När jag har mensvärk har jag ont i hela magen och hela nedre delen av ryggen.

• Trixi

Jag har alltid ont på vänster sida. Men den här månaden har det krampat lite på höger sida och molat på vänster. Ingen aning om vad det kan vara annat än ÄL. Hoppas på det iaf.

• oppio
    själen skrev 2008-01-13 18:15:42 följande:
    När jag var gravid hade jag ont i höger sida som i äggstocken och upp mot äggledaren. När jag har mensvärk har jag ont i hela magen och hela nedre delen av ryggen.
    Jag kommer inte ihåg exakt hur jag kände förra gången jag var gravid, men vid mens har jag också mer ont i hela den nedre delen av magen å ryggen... å jag har nog inte, vad jag kommer ihåg, haft mensvärk så här långt innan mens :D
  • Longing

Va skönt å höra att det är fler som bara har ont i höger sida..
    Det ni beskriver är precis som jag känner det..
    Är oxå väldit nyfiken på vad gyn sa---> kakilo!!

• Krumzan

Hej!! Vill inte göra någon orolig, men när jag va gravid i v.5 typ så fick jag väldigt ont på höger sida som sedan gick över. så va de lite till å från i några veckor, men en kväll fick jag jätte ont och åkte till akuten, det visa sig senare att det va en graviditet som satt i höger äggledare, fick operera bort äggledaren pga att den hade spruckit, så fortsätter det göra ont eller blir värre, så tycker jag att ni ska kolla upp det med ett vul!!

• MlieL

jag har också verk på höger sida vid äggstocken "tror jag" har haft det sen ägglossningen nu och har exakt en vecka kcar till BIM ! Lycka till allihopa

• monkiiii

I vecka fem började jag få lite ont i vänster sida. Sen i vecka 7 började jag blöda och fick fruktansvärda smärtor i magen åkte därför in på gyn där man konstaterade ett X (utomkveds). Har läst om många som har ont i ena sidan där allt går bra så försök att inte oroa dig.
    Men om du börjar blöda och fortfarande har ont på ena sidan bör du uppsöka läkare.

Svar på tråden Mera ont på ena sidan?