• Hummelina

Tapet i barnrum??

Vi håller på att göra iordning ett barnrum och jag behöver tips och inspiration!

Vi tänkte ta en neutral ganska ljus tapet utan mönster men sen kom vi på att det kanske blir för vitt och tråkigt, speciellt eftersom vi vill ha vit spälsäng och vitt skötbord. Iofs kan man ju ha massa färg på tavlor, matta, gardiner och lampor i stället.

Vad tror ni? Hur har ni gjort??

♥ Bebis i magen - BF 070413 ♥
  • Svar på tråden Tapet i barnrum??
  • Ariel o Melodys Mom

Jag tänkte måla min barnkammare i en mysig avocado/lime grön färg. Neutral färg tycker jag. Sen tänkte jag ta en bård med nåt fint barnmotiv.

• Solian

Ett bra tips är att måla istället för att ha tapet. Barn kan vara ganska flinka med att måla egna mönster med både bläck och tusch och då är det bara att måla över om man vill. Inte så lätt att göra det med tapet...

• AlexandraLuleå

har precis målat sonens rum (3år), blev antikvita väggar, en fin bård med massa färger i, och så har vi köpt wallies med nallepuh, så han har som en hel nalle puh vägg sen när vi är färdiga... sååå snyggt

• LindaB78

Jag tror att riksen är ganska liten att rummet blir vitt och tråkigt. Vi håller själva på att inreda ett barnrum och satsar på ljusa enfägrade väggar. Se dig om kring i en leksaksaffär eller någon babyaffär. Det mesta har starka färger. Risken med en mönstard tapet eller bord är att det bara blir en kakafoni av färger. Satsa istället på färgglada gardiner, mattor, lampor, tavlor och annat "tillbehör" som går att byta ut. Så tröttnar inte ni på väggarna lite fort... Fast det kanse ändå blir aktuellt med renovering inom några få år när lillen har ritat på väggarna...

• Hummelina

Tack för era svar! Ja det lutar nog åt en ljus neutral tapet ändå. Eller ska man kanske måla istället då? Ingen som tapetserat i ett barnrum?

Tips på bra sida med mycket inspiration: www.mininredning.se
    Klicka på barnrum till vänster!

• Malinx

Hejsan
    vi målade alla väggar i en jätteljus nyans av grönt ser ut som på långt håll vit och sedan satte vi upp en fototapet på en av väggarna blev jätte fint och om man blir less är det lätt att göra om rummet.

• anjasmamma

Vi gjorde tvärtemot de flesta som nu gör ljust och neutralt och målade Anjas rum i en jättestark turkosblå färg. Nu är ju detta bra för hennes synutveckling som funktionshindrad, men har fått mycket beröm för rummet. Har lite havstema men tex bubblor på gardiner och kuddar, gammal "skattkista" för alla leksaker åsså har vi fångat alla gosedjur i ett fiskenät i ett hörn
    Bilder finns i mitt galleri...

• Lineri07

Det finns så himla många gulliga tapeter till barnrum tycker jag, så jag hade helt klart valt att tapetsera.

sandberg har en jättegullig med hus och en med helikoptrar. om du vill se bilder på dom och andra barnrumstapeter, så rekommenderar jag denna länk:
    www.homepoint.se/index.php&task=view&id=139&Itemid=71

lycka till!

• Hummelina

Tack för alla tips! Mera mera

• Hila 80

Har bild i mitt galleri på tapeten vi satte som en fondvägg i vår sons rum, den e lixom lagom. Ljus men ändå lite barnkänsla och den passar bägge könen ju!!!

Svar på tråden Tapet i barnrum??