• Hummelina

Tapet i barnrum??

Vi håller på att göra iordning ett barnrum och jag behöver tips och inspiration!

Vi tänkte ta en neutral ganska ljus tapet utan mönster men sen kom vi på att det kanske blir för vitt och tråkigt, speciellt eftersom vi vill ha vit spälsäng och vitt skötbord. Iofs kan man ju ha massa färg på tavlor, matta, gardiner och lampor i stället.

Vad tror ni? Hur har ni gjort??

♥ Bebis i magen - BF 070413 ♥
  • Svar på tråden Tapet i barnrum??
  • Pshevil

Vi har två vita väggar i sonens rum och två väggar med färgstark tapet (Kattrad från Hanna Werning/Boråstapeter). Sen har han mest vita möbler. Det blev jättebra tycker jag! Bilder finns i mitt galleri.

I wanna be like water if I can, 'cause water doesn't give a damn
  • Novus

Vi har ljusblå tapeter och en fondvägg i grönt med apor på (finns bild i galleriet). Har till detta vita möbler och det är jättefint. Enligt mig då
    Visst blir det mycket färger med leksaker osv, men då har man något så praktiskt som dold förvaring

• jenniann

Vi har målat vår dotters väggar i mörkcerise/lila och en fondvägg i ljusrosa, och på den en 90x50 cm stor Hello Kitty, och målat en liten mindre på en av de märka väggarna, golvet är ljust och lister och tak är vitt, möblerna är vita med inredningsdetaljer i lila, mörkrosa och nån detalj i limegrön...vi är jättenöjda!!

Kan rekommendera www.snirkla.se/ mysiga saker, plädar och draperier och de har just nu rea!

• Mli j

Hej!!

Vi målade vita väggar och tapetserade en jätte färgglad tapet på ena väggen, bild finns i galleriet under mappen vårat hus.

Lycka till!!

• oxytocin
    Solian skrev 2008-01-12 17:37:45 följande:
    Ett bra tips är att måla istället för att ha tapet. Barn kan vara ganska flinka med att måla egna mönster med både bläck och tusch och då är det bara att måla över om man vill. Inte så lätt att göra det med tapet...
    Precis vad jag tänkte... vi ska också måla. Och så nån bård, väggord eller annat till det.
  • Novus

Varför skulle det vara svårare att dölja ritstreck om man har tapet? Ska man måla bör man ju spackla och slipa ändå. Kostar inte så mycket mer att tapetsera och det blir oftast mycket snyggare dessutom

• Karisma

Vi har målat Liams rum i ljus beiga färger. Sedan har vi en en väldigt diskret fondvägg.

Vi valde sandbergs barntapet som heter Kevin, finns på deras hemsida. Den finns i grön, vit och blå. Det finns helikoptrar på den som bara syns i solljuset. Vi valde den gröna då Liam älskar grönt.

Kram K.

• tatiyana

Vi målade dotterns rum för fem år sedan. på ena väggen har vi nallepuh och alla hans vänner i orginalstorlek ( som en ca 5 åring) och dessutom så målade vi bakgrund träd bro liten kulle med puhs hus. Min dotters gudfar jobbar med att måla barnrum som tur är.

• oxytocin
    Novus skrev 2008-01-15 17:04:35 följande:
    Varför skulle det vara svårare att dölja ritstreck om man har tapet? Ska man måla bör man ju spackla och slipa ändå. Kostar inte så mycket mer att tapetsera och det blir oftast mycket snyggare dessutom
    Man behöver ju inte måla om hela väggen, utan bara just där barnet ritat det där strecket...
  • Malinx

Linero 06 ; vi köpte fototapeten med den stora prästkragen sedan satte vi väv på resten av väggarna som vi målade ljus ljus gröna.

Novus: vilken fint kök du hade gjort åt barnen.

Mli j: Coolt hus

• Novus

Oxytonic

Eller så köper man en tapet man kan tvätta av (Sån man ska ha i kök)

MalinX

Tack

• Frediza1980

Hej! vi valde att måla vår dotters rum. det var faktiskt gubben i färghandeln som rekomendera oss att göra det, lossnar en liten fli på tapetern så är barnet där och drar upp den och så måste det tapetseras om, eller om dte har ritats på väggen är det lättare att måla över med färg där "olyckan" har inträffat..

Vi har målat antikvita väggar och en mörklilla vägg där jag ska göra en jätte stor guldfjäril.
    Vi håller på att fixa det nu men när dte är klart lägger jag upp bilder

• oxytocin
    Novus skrev 2008-01-15 23:20:05 följande:
    OxytonicEller så köper man en tapet man kan tvätta av (Sån man ska ha i kök)MalinXTack
    Nja, finns inga fina till barnrummet, och dessutom är det ändå kört om ungen ritar med bläck eller tusch. Eller bara rispar tapeten.
  • principisessan

vi fick tapeter från hyresvärden såurvalet var inte så stort, men vi valde en med vit botten och beiga medaljonger på, inte alls någon barntapet egentligen, men det blev jättefint i hennes rum

• Shortygirl

Hej! Något som jag tycker är skoj att fixa med  är kontaktfilm (dekorplast) då kan man göra kul saker på barnens rum, typ cirklar eller liknande. Något sådan skulle jag nog gjort om jag hade mindre barn. Klisterdekoren är lätt att plocka bort om man tröttnar /vill förnya.

Du kan ju alltid klä någon rolig barntavla av mdf eller målarduk (finns på Rusta). Åhléns har härliga barntyger. Även Mairo  www.mairo.se/  har söta barntyger.

Tyget moln är en av mina favoriter

images.google.se/imgres&imgrefurl=www.barnrummet.com/index.php%3FcPath%3D51&h=591&w=885&sz=179&hl=sv&start=3&sig2=aGkIW-pYk8iI2HaLfHMzjg&um=1&tbnid=t55_DfjWc4NCxM:&tbnh=97&tbnw=146&ei=aJ2PR4DeNJugxAGl9vS4DQ&prev=/images%3Fq%3Dmoln%2Btyg%26svnum%3D10%26um%3D1%26hl%3Dsv%26rlz%3D1B3GGGL_svSE248SE248%26sa%3DN

Sen finns det ju många färdiga klisterdekorer på nätet, söta figurer & sånt. www.vimsadekor.se/butik/

Isa form har ju mycket fint till barnrummet. www.isa.nu/shop/

Det finns mycket man kan göra, för mycket. Det blir svårt att välja. :)

• lev

Vi målade väggarna vita och tapeserade bara en vård uppifrån och ner på en kort vägg + en på längden under sne tak. grön botten med vita stora stjärnor från keek a boo, som har enkla men kul tapeter. Köpte leksaksbackar med målade motiv på från www.jamaprodukter.se . Jätte smarta vi lät måla upp en med legoklossar, en med bilar, en för tågbanan osv. Så satte vi in dom i en expedit hylla från Ikea. Så nu är det lättstädat och 3-åringen vet vart allt är!

Svar på tråden Tapet i barnrum??