• NeA 84

var sjuttsingen ska jag få tag på ridgrejor till min son som INTE är rosa

min son älskar hästar. vi har häst å så. å han ska börja på ridskolan snart.
    han är fem år och självklart vill han ha egna ridsaker.
    men alla grejer för yngre är ju rosa eller babyblå! det finns ju inget för pojkar! har letat på nätet å i olika ridsportsbutiker. han vill ha ridbyxor, handskar, hästmössa mm....
    å när man kollar på nätet så finns de ofta söta små nattlinnen med hästar på å trosor med hästar på! men inga kalsonger eller vanliga pyjamaser.
    ok kan jag förstå att kanske inte efterfrågan är såå stor, men visst måste det ju finnas några som vill ha....inte bara min son....

ville bara vara gnällig å skriva av mig lite....

Adam 020715 ♥041126 Gabriel 051130
  • Svar på tråden var sjuttsingen ska jag få tag på ridgrejor till min son som INTE är rosa
  • NeA 84

asså...det jag hittar är babyblått med tjejmönster på....
    sen så vägrar han rosa å babyblåttFundersam har försökt

Elphaba skrev 2008-01-12 19:26:00 följande:
    Borde inte det som finns i blått funka utmärkt för en pojk..?
  • Marie Antoinette

Pojkar kan väl ha babyblått? Det har min make på massor av tröjor.

• Marie Antoinette

Jag postade innan jag såg ditt svar TS.

• Elphaba

Hööks har ju för övrigt bruna ridbyxor i 110cl (motsvarar väl ca 5 år?), om man nu inte vill ha blått.. Ridvantar finns ju i alla de färger och ridhjälmar finns ju i brunt/svart/grått som standard, tycker faktiskt det finns ett rätt hyfsat utbud av just ridkläder, även om man råkar vara pojke..

• NeA 84

hittade gröna ridbyxor nu....

fast jag menar inte bara "vanliga ridkläder"....på dom mesta ställen går de köppa nattlinnen .. till tjejer med hästtryck på. men jag hittar inge vanliga pyjamasar eller kalsonger mm....eller strumpor som inte är rosa med glitter på......

• NeA 84

ridhjälm har han
    jag hittar bara dom där bruna med rosa på på hööks....hmmm....ska kolla igen

Elphaba skrev 2008-01-12 19:33:14 följande:
    Hööks har ju för övrigt bruna ridbyxor i 110cl (motsvarar väl ca 5 år?), om man nu inte vill ha blått.. Ridvantar finns ju i alla de färger och ridhjälmar finns ju i brunt/svart/grått som standard, tycker faktiskt det finns ett rätt hyfsat utbud av just ridkläder, även om man råkar vara pojke..
  • Elphaba

Inte så efterfrågat, kanske. Ett tips är väl då att köpa enfärgat, och köpa/göra (skriva ut) lösa hästmotiv och trycka/stryka på. Man får göra det bästa av situationen, s.a.s.

• Elphaba

De bruna jag menade är två nyanser av bruna med Lena Furberg-tryck på bakfickan (vilket jag inte tycker är specifikt tjejigt direkt)..

Svar på tråden var sjuttsingen ska jag få tag på ridgrejor till min son som INTE är rosa