• Moomi

Nån med Ikeas Malm-säng?

Funderar på att köpa en malm säng (dubbelsäng). Tror det blir den mörka i så fall. Nån som har den och kan berätta vad ni tycker. Är det lönt att köpa en sån?

• Svar på tråden Nån med Ikeas Malm-säng?
  • Me o Mike

tjaaa vad ska jag berätta?! Den är väl bra.. Förutom att man kan slå benen då o då i kanten!

• Ellah

Ja, vad ska man berätta? Som ovan, gör ont om man slår sig, och den är jobbig att bädda om man som jag har EN stor fet madrass som är astung. Blir lätt märken i den, varje fall i min, finns ej hel del skrapmärken. Har man en gång skruvat ihop den så ska man absolut inte få för sig att flytta eller så och skruva sönder och sedan upp den igen - hålen är då liksom uttöjda och den är inte särskilt stabil.

Annars en snygg säng för ett fyndpris.

• Ellah

Finns en hel del skrapmärken ska där så...

Ellah skrev 2008-01-12 19:44:50 följande:
    Ja, vad ska man berätta? Som ovan, gör ont om man slår sig, och den är jobbig att bädda om man som jag har EN stor fet madrass som är astung. Blir lätt märken i den, varje fall i min, finns ej hel del skrapmärken. Har man en gång skruvat ihop den så ska man absolut inte få för sig att flytta eller så och skruva sönder och sedan upp den igen - hålen är då liksom uttöjda och den är inte särskilt stabil. Annars en snygg säng för ett fyndpris.
  • NizzY

och man tröttnar fort på den, vi har det ljusa och jag är så jäkla trött på den, trist

• Hummelina

Vi har precis köpt den med tillhörande avlastningsbord och är supernöjda!

♥ Bebis i magen - BF 070413 ♥
  • mixX

Som ovanstående - man slår i benen i kanen - AJ.
    Men den är snygg ;)

• aktuelle

vassa kanter på den alltså? inge bra med småbarn och sängen alltså?

- du behöver inte resa långt om du reser med någon du älskar -
  • Haubits

jag har haft den och tyckte om den, men nu har jag Hopen och trivs mycket bättre med den för den har en lutande sänggavel som är perfekt när man sitter och läser i sängen.

• Ellah
    aktuelle skrev 2008-01-12 19:48:40 följande:
    Nja, ett barn i full fart mot en sådan kant och nej, resultatet kan nog bli en smärre katastrof. De kanterna är så "vassa" att om man ibland på morgonen svingar upp sig på fel sätt och får kanten in fel i låret så blir man nästintill gråtfärdig... eller så är jag bara extremt klumpig...
  • mixX
    aktuelle skrev 2008-01-12 19:48:40 följande:
    Nu har jag aldrig haft småbarn så jag vet inte riktigt.. Men jag kan tänka mig att det inte passar så bra.. Fast å andra sidan, är ju vassa kanter på de flesta bort etc också? Det är väl just det när man som vuxen ska "gena" (typ gå från ena sidan sängen till den andra) som man är lite lat och kanske inte alla gånger tänker på/ser kanten.. Och slår i benet..
Svar på tråden Nån med Ikeas Malm-säng?