• Moomi

Nån med Ikeas Malm-säng?

Funderar på att köpa en malm säng (dubbelsäng). Tror det blir den mörka i så fall. Nån som har den och kan berätta vad ni tycker. Är det lönt att köpa en sån?

• Svar på tråden Nån med Ikeas Malm-säng?
  • Moomi

Hmm...så ni menar att med dom madrasserna vi har kan man vara utan ribb-botten? Hålls dom verkligen på plats utan?

• Moomi

I beskrivningen på Ikeas hemsida står det "Komplettera med ribbotten för användning i sängstomme" vid vår madrass.

• Tristanya
    Moomi skrev 2008-03-24 21:57:02 följande:
    Hmm...så ni menar att med dom madrasserna vi har kan man vara utan ribb-botten? Hålls dom verkligen på plats utan?
    jaaaa det hålls på plats, dom får ju precis plats i sängramen så dom kommer ju ingen vart! ta bort ribbotten så får du se! som jag skrev, dom är till som botten till vanliga "skummadrasser" inte till resårmadrasser!
  • Tristanya
    Moomi skrev 2008-03-24 21:58:26 följande:
    I beskrivningen på Ikeas hemsida står det "Komplettera med ribbotten för användning i sängstomme" vid vår madrass.
    en fråga nu bara, dom madraserna ni har, är det en hård ram i dom? eller är det bara väldigt tjocka madrasser? för är det bara väldigt tjocka madrasser så måste ni ha en ribbotten eller så har man dom där madrasserna över en resårmadrass med en träram i! dock blir ju det väldigt tjockt för MALMs sängram!
  • Moomi

Nej dom har ingen hård ram i tyvärr så jag misstänker att man måste ha ribb-botten. Men blir så f*bannad på det där ribb-bottnet som aldrig hålls på plats

• Tristanya
    Moomi skrev 2008-03-24 22:03:31 följande:
    Nej dom har ingen hård ram i tyvärr så jag misstänker att man måste ha ribb-botten. Men blir så f*bannad på det där ribb-bottnet som aldrig hålls på plats
    ok, ja då måste man ha en ribbotten! ett alternativ är ju att ni köper resårmadrasser med ram i o har under.. men kommer ju bli väldigt tjockt då.. o madrasserna kommer ju sticka upp väldigt mycket o det blir ju kanske inte så snyggt..
  • Moomi

Mmm...blir nog för tjockt med mera madrasser eftersom vi nu redan har det på lägsta nivå bottnet och ändå är sängen ganska hög. Så jag förstår faktiskt inte dom som säger att sängen är låg

Ingen annan med ribb-botten??

• Hortensia

Hej! Vi har Malmsängen och det som vi tycker är negativt är att den är lite "vass" i kanterna. Lite läskigt när barnen är i kryp-åldern och för ens egna smalben om man har ett trångt sovrum. Sedan vi flyttade och nu har mer plats har jag inte slagit i lika ofta.

• Hortensia

Glömde berätta att vår säng gick sönder (utan samtidig livlig aktivitet). Mittbalken lossnade. Vi borrade nya hål och skruvade dit den igen och sedan dess har den hållt.

• Limefrukt
    Hortensia skrev 2008-03-26 16:16:01 följande:
    Hej! Vi har Malmsängen och det som vi tycker är negativt är att den är lite "vass" i kanterna. Lite läskigt när barnen är i kryp-åldern och för ens egna smalben om man har ett trångt sovrum. Sedan vi flyttade och nu har mer plats har jag inte slagit i lika ofta.
    Vi har 180-bredden.
    Slår ständigt i tårna, kanterna är verkligen vassa....
  • Anna Paulita

Hua, den är så ful. Köp ngn annan säng istället.

• yoshimi

Jag skall köpa den imorgon för då kommer den in brunsvart!

Tycker att den är snygg, speciellt med avlastningsborden till.

Svar på tråden Nån med Ikeas Malm-säng?