Nån med Ikeas Malm-säng?
Funderar på att köpa en malm säng (dubbelsäng). Tror det blir den mörka i så fall. Nån som har den och kan berätta vad ni tycker. Är det lönt att köpa en sån?
Funderar på att köpa en malm säng (dubbelsäng). Tror det blir den mörka i så fall. Nån som har den och kan berätta vad ni tycker. Är det lönt att köpa en sån?
badrasserna= madrasserna
Hmm...så ni menar att med dom madrasserna vi har kan man vara utan ribb-botten? Hålls dom verkligen på plats utan?
I beskrivningen på Ikeas hemsida står det "Komplettera med ribbotten för användning i sängstomme" vid vår madrass.
Nej dom har ingen hård ram i tyvärr så jag misstänker att man måste ha ribb-botten. Men blir så f*bannad på det där ribb-bottnet som aldrig hålls på plats
Mmm...blir nog för tjockt med mera madrasser eftersom vi nu redan har det på lägsta nivå bottnet och ändå är sängen ganska hög. Så jag förstår faktiskt inte dom som säger att sängen är låg
Ingen annan med ribb-botten??
Hej! Vi har Malmsängen och det som vi tycker är negativt är att den är lite "vass" i kanterna. Lite läskigt när barnen är i kryp-åldern och för ens egna smalben om man har ett trångt sovrum. Sedan vi flyttade och nu har mer plats har jag inte slagit i lika ofta.
Glömde berätta att vår säng gick sönder (utan samtidig livlig aktivitet). Mittbalken lossnade. Vi borrade nya hål och skruvade dit den igen och sedan dess har den hållt.
Hua, den är så ful. Köp ngn annan säng istället.
Jag skall köpa den imorgon för då kommer den in brunsvart!
Tycker att den är snygg, speciellt med avlastningsborden till.