• Mollan85

Spegel som ser ut som ett fönster?

Jag söker som rubriken lyder, en spegel som liknar ett fönster.
    En fyrkantig eller rektangulär spegel med "trä lister" (vet inte vad det heter) som bildar ett kors.. hoppas ni förstår =)
    Jag har sett en på bild en gång, men har ingen aning om vart man köper det. !Tacksam för svar!

• Svar på tråden Spegel som ser ut som ett fönster?
  • bellanbus

Jag vet vad du menar, men de jag vet som har sådana har gjort dem själva.

De har tagit en fönsterram och slipat o betsat sedan har de köpt en spegel o limmat på baksidan.

Välkomna till Effelltown....
  • micorazón
    bellanbus skrev 2008-01-12 20:07:18 följande:
    Jag vet vad du menar, men de jag vet som har sådana har gjort dem själva.De har tagit en fönsterram och slipat o betsat sedan har de köpt en spegel o limmat på baksidan.
    jap, brukar oftast finnas hos snickerifirmor som säljer gammalt virke, för det är gamla fönsterramar. Vi har en sån hemma, sååå fint är det!
    Besim per gjithmonë - 2007.02.22
  • Birry

Tror det finns i många såna här "udda" inredningsbutiker (inga kedjor, vad jag vet).

Annars är det enkelt att göra själv, köpa ett gammalt fönster på tex nacka byggnadsvård (de har en hemsida, går att googla på) och sen lämna till glasmästare och få speglar isatta. Min mamma har "gjort" flera på så sätt och det är dessutom billigt!

• Mollan85
    bellanbus skrev 2008-01-12 20:07:18 följande:
    [citat]
    Jag vet vad du menar, men de jag vet som har sådana har gjort dem själva.De har tagit en fönsterram och slipat o betsat sedan har de köpt en spegel o limmat på baksidan.
    [/citat

jag har inte ens tänkt på att man kan göra det själv...=) gäller bara att hitta alla delar då. inte helt lätt att hitta en spegel som matchar stl på fönster ramen bara?=/

• bellanbus
    Mollan85 skrev 2008-01-12 20:13:43 följande:
    [citat]Jag vet vad du menar, men de jag vet som har sådana har gjort dem själva.De har tagit en fönsterram och slipat o betsat sedan har de köpt en spegel o limmat på baksidan.[/citatjag har inte ens tänkt på att man kan göra det själv...=) gäller bara att hitta alla delar då. inte helt lätt att hitta en spegel som matchar stl på fönster ramen bara?=/
    Borde inte kosta många kronor att få det gjort av en glasmästare som ngn nämnde här tidigare

Så börja pyssla
    Välkomna till Effelltown....
  • sagvil
    Mollan85 skrev 2008-01-12 20:13:43 följande:
    [/citatjag har inte ens tänkt på att man kan göra det själv...=) gäller bara att hitta alla delar då. inte helt lätt att hitta en spegel som matchar stl på fönster ramen bara?=/
    [/citat]
    Det fixar glasmästaren lätt. Behövs det skarvas gör du det bakom en spröjs, så syns det inte utifrån. Jag har gjort speglar av vitrinskåpsdörrar, det blev oxå bra.
  • Mollan85

Tack för alla svar! får kolla upp det med en glasmästare...=)

• Mamsis

På blocket brukar det finnas. Eller så gör man själv om man är händig.

• micorazón
    Mollan85 skrev 2008-01-12 20:21:09 följande:
    Tack för alla svar! får kolla upp det med en glasmästare...=)
    åk istället till en trähandlare som säljer saker från gamla hus. Dem har ALLTID såna ramar, som jag skrev i tidigare inlägg. Då får du den riktiga känslan. Nytt trä ger inte samma känsla tycker jag!
    Besim per gjithmonë - 2007.02.22
Svar på tråden Spegel som ser ut som ett fönster?