80% av min lön vad blir det?
Tjänar 190 tusen om året vad kommer min sjukpenning ligga på då när d e 80% av lönen
HELP
Tjänar 190 tusen om året vad kommer min sjukpenning ligga på då när d e 80% av lönen
HELP
du vil alls vet din SGI det vill säga din sjukpenningrundade inkomst ring fk i morgon så kan de hjälpa dig för det är en uträcnings faktor som det hetter j kommer inte rikgt i håg vad min handlägggare sa förra vecka men ring så får du besked.
Oj herregud! jag har aldrig hört någon som betalar så lite i skatt! Alla jag känner betalar minst 30% och då blandar de INTE ihop skattetabellerna!
Skatteavdrag 28% ... har jag på min föräldrapenning....
Ursäkta men ts fråga som vad 80%sjukpenning av den inkomst ts har. Så vart kommer det med skatten in??
Milla 85 skrev 2008-01-13 21:51:40 följande:
1 För att era arbetsgivare drar fel skatt
2 För att ni bara läser tabell och inte räknar hur stor skatten är
3 För att ni tjänar så bra att det är den skatten ni betalar
4 För att ni inte har lön utan får era pengar på annat sätt
5 För att ni bor i kommuner är tabellen är 37
6 För att ni har en massa småjobb där ingen betraktar sig som huvudarbetsgivare
Ta kontrolluppgiften för 2007 eller sista lönespecen och läs ackumulerad lön och skatt. Räkna skatten divierat med lönen och tala om vad resultatet är.
Det är helt meninsgslöst att ännu en gång ge sig in i den här diskussionen eftersom det ändå bara slutar med att tråden tas bort när tillräckligt många inte har förstått hur skattsystemet fungerar.
Men bara för sakens skull ifall någon verkligen kan ta till sig det:
Birgitta2 har helt rätt.