Vinsås
Visst e det väl så att när man häller vin i såsen så försvinner alkoholen?? Gjorde nämligen rödvinsås nu på ca 2 dl rödvin å det kokade mestadels under lock... men det e väl ingen fara om man e gravid?
Visst e det väl så att när man häller vin i såsen så försvinner alkoholen?? Gjorde nämligen rödvinsås nu på ca 2 dl rödvin å det kokade mestadels under lock... men det e väl ingen fara om man e gravid?
Nej det ska inte vara någon fara.
Är man extrem petig så kanske det finns någon liten procent kvar. Vet att det var mycket disskutioner om glögg om det var ok att dricka lättglögg som var kokad och tror att någon sa att det alltid är lite alkohol kvar.
Jag skulle i varjefall inte vara orolig.
mmm gott med rödvinsås
Ok, va bra. Så då kanske man kan slappna av nu då? Det lilla kan väl inte va farligt? Ja, såsen blev sååå himla god faktiskt om jag får säga det själv!
Ok, va bra. Så då kanske man kan slappna av nu då? Det lilla kan väl inte va farligt? Ja, såsen blev sååå himla god faktiskt om jag får säga det själv!
Härligt att såsen blev god :)
Lite måste man få njuta av livet som gravid också :D
Jag tror inte alls att det lilla av alkohol som ev finns kvar skadar. :)
Alkoholen kokar bort. Kan tillägga att du kan äta goda mögelost rätter oxå om du har det i mat som tillagas (i värme), om du inte visste redan...