• saris

Bäddmadrass till spjälsängen?

Har ni köpt bäddmadrss till madrassen i spjälsängen? Har köpt en Sultan blunda på IKEA och hon vi pratade med på IKEA tyckte man skulle köpa en bäddmadrass också. Hur har ni gjort?

• Svar på tråden Bäddmadrass till spjälsängen?
  • korven72

Jag har spjälsäng från IKEA och har bara en madrass i. Köpte den för 3 år sen. Det kanske inte fanns bäddmadrasser då? Om det inte är så dyrt så skadar det ju inte att köpa en =)

• AnniPanni

Köpte bäddmadrassen som IKEA har.
    Det är MYCKET enklare att bara tvätta bäddmadrassen om det händer en kiss/bajs/kräk olycka än att försöka tvätta hela madrassen (som sen tar flera dagar på sig att torka).
    Har haft bäddmadrass med mina andra barn också och aldrig ångrat att jag köpt en.

• Kakan83

Vi har en bäddmadrass i spjälsängen. Tycker det är smidigare när blöjan läcker osv.

Oliver ab imo pectore
  • korven72

Bra då ska jag nog köpa en bäddmadrass nästa gång jag e på IKEA =)

• tusseli

lägger du plastad frotte (ca 49:- på IKEA) så behöver du bara tvätta lakanet, och slipper köpa bäddmardass. Så tänker jag göra

• AnnaU

Med plastad frotte blir det varmare och prassligare att sova. Inte så bekvämt. Vi hade det till första men nu använder vi en bättre som finns bla på babyproffsen och mamas.se
    Den är bomull från båda håll så man slipper det plastiga men den är lika vattentät. Vi har en sån stor i våran säng  också eftersom de kommer till oss ibland.

• Papayia

Har man en dyr madrass så kan det ju löna sig. Bäddmadrassen kostar drygt 200 har jag för mig.

• HannaoNicko

Jag köpte bäddmadrass, men de va bara för att de fanns paketpris på babyproffsen där de hände med.. det är lättare att bädda med bäddmadrass men annars är den egentligen inte nödvändig.

• blivande mamma 24

vi har köpt en madrass från babyproffsen o ska inte ha bäddmadrass eftersom vi skall ha andningslarm o då bör man inte ha nåt mer än vanlig madrass

gravid v 38
  • TUA

jag har lagt plastad frotten under bäddmadrassen och sen bäddmadrassen på som jag bäddat med draglakan,även dom ifrån IKEA.

• Kakan83

Jysk har bäddmadrasser från 100 kr och uppåt, såg jag häromdagen.

Oliver ab imo pectore
  • HumlanEkerö

Jag har oxå den tunna ljusblå-randiga bäddmadrassen från IKEA,det underlättar faktiskt sjukt mkt när du ska bädda rent!!

• Big eyes

blivande mamma 24 , varför kan man inte använda andningslarm om man har bäddmadrass? Vilken mått får det högst vara?

Svar på tråden Bäddmadrass till spjälsängen?