• Fia 69

Sunwing Resort Bangtao Beach, bra??

Hej,
    vi har preliminärbokat en resa till Thailand, Sunwing Resort Bangtao Beach (Phuket) i feb -09. Vi är två vuxna och 3 barn, 10, 7, och 15 mån. Är det någon som har erfarenhet av området/hotellet? Vad var bra/mindre bra?
    Mvh // Fia

• Svar på tråden Sunwing Resort Bangtao Beach, bra??
  • City

Jag har inte varit där,men jag har bara hört gott om det hotellet.

• Solrosenlo

Åker på torsd men våra två pojkar 2.5 samt 10 år

• Fia 69

Aha! Härligt, skriv gärna o berätta hur ni har haft det!

Ha en riktigt skön resa!

• Solrosenlo

TAck jag lovar att berätta när vi kommit hem:)

• Mizza

Åker om 3v så jag kan rapportera sen jag med

• babycat

Våran familj var där förra året och jag är supernöjd med stället, hotellet ja allt. Åk, ni kommer inte att ångra er

• lilldex

Vi var där i december -06 när det precis var nyöppnat. Vi hade med oss vår son på 3månader och allt var smidigt och bra. Det ligger nära flygplatsen och vi hade till och med en "babysvit" med resesäng, sulky, potta och massa andra barnsaker.

Det enda negativa vi kan säga var att det tog en evig tid att få maten i restaurangen. Dock var vi tio pers som kom och åt samtidigt och de som jobbade var säkert helt nyanställda så det behöver ju inte vara så nu.

Säg till om det är något annat du vill veta.. och glöm inte njuta av thaimassagen nedanför hotellet

• Mrs

Har varit där nu i okt/nov 07, toppen hotell för en barnfamilj :)

• Mizza

Till er som varit där: Har dom god mat på hotellet eller är det bättre om man går nån annan stans ???

• Fia 69

Mizza: Ja, rapportera gärna efter att du har varit där! Ha en riktigt skön resa!

Alla ni som redan varit där: Tack! Vad kul att alla verkar så nöjda! Om man skulle vilja gå ut o äta på kvällen eller gå i affärer på dagen... hur långt måste man ta sig då?

// Fia

• lilldex

Det finns en del restauranger längs med stranden åt båda håll och alla vi testade var bra. Shoppa däremot var det inte så mycket med.

Man kan gå till Bang tao centrum som ligger ganska nära. Men gå på dagen då, för man går på bilvägen och vi testade att gå i mörkret och det var inte så kul!!

Annars finns det ju taxi också som inte är dyrt.

• miiapiia

Vi åker dit om två veckor, sen kan jag oxå rapportera om du vill!?
    Vad skönt att alla här verkar nöjda!

• Mrs

Restaurangerna på hotellet är ok, den mittemot ( Seawiev ) är
    billigare, även de på stranden. Så mitt tips är att äta
    både på hotellet och utanför.
    Shopping finns typ inte. Det är taxi till patong som gäller.
    Den lokala marknaden är inte mycket att ha....( 2 dagar/v )
    I Bangtao finns ju en större supermarket, men det är allt...

• hannah å robins mamma

NI får gärna rapportera till mig med
    Vi funderar också på att åka dit i feb 2009, våra barn är då 2,5 och 5år

Vi har kollat på både SunVing Resort och Blue Village...hmmm??? Svårt!!!!

När åker ni Fia 69????

• Fia 69

Hej,
    tror det var den 21 feb som vi åker och vi är borta i två veckor. Vi valde oxå mellan Blue Village och Sun Ving Resort... men tjejen på Ticket resebyrå förespråkade Sun Ving... så vi gick på hennes ord... Fast Blue Village är säkert minst lika bra! Det som vi gillade med SunVing var framförallt att transfertiden bara är 30 min.... känns skönt efter en lång flygresa!

Så härligt att ha något att se fram emot... även om det känns låååångt dit.......

Svar på tråden Sunwing Resort Bangtao Beach, bra??