• prinsessan Moa

Reima-overall, hur i storlek?

Undrar hur ni som haft Reima-overall upplever den i storlek? Jag har en dotter som kommer att vara 1,5 år i okt i år, på affären sade de då att hon skulle ha 86 på Reima-overallen i vinter. Låter det rimligt? 92 var från 2 år sade dem när de tittade på Reimas storlekstabell.

• Svar på tråden Reima-overall, hur i storlek?
  • Snorkis

Min son har normalt 86 (nyss gått över till 86) i kläder men har st 80 i sin Reima för de är så stora i storlekarna!

• tessum

Jag har precis köpt en reima overall till min dotter. hon testade den första gången idag och den satt superbra... storleken på den är 86 och min flicka är sart 14 månader.

• tessum

kanske ska skriva att hon är strax över 80cm lång och väger ca 11 kg

• prinsessan Moa

Kanske ska skriva detta också:

Min dotter var 73 cm lång och vägde 9 kg när hon var 8,5 månad.
    Nu är hon 9 mån och väger 9 420 g, längd vet jag ej exakt.

• sprättan1

min dotter kommer vara 2 år och 2 månader nästa vinter. jag köpte en reima 98 till nästa vinter. DÅ MÅSTE DEN JU VARA JÄTTESTOR!!! och nu kan jag ju inte byta=( (rea)

• prinsessan Moa

spättan1: Men den måste hon ju kunna ha nästa vinter då eller? Vad menar du med vinter förresten? Du skrev att din dotter är 2 år och 2 månader då.

Om jag tittar på längdkurvorna så kommer min dotter att vara 86 cm i februari nästa år, men inte förrän i juni nästa år kommer hon att vara 90. Så hon borde ju inte behöva 92... Tänker jag fel?

• prinsessan Moa

spättan1: jag menar förstås att din dotter kanske kan ha overallen vintern 09/10... Eller?

• sprättan1

prinsessan moa:
    satt just och funderade på det. jag köpte ju overallen för att hon skulle ha den vintern 08/09 (då hon är 2 år o två månader) men kanske vi får sparad en ett år till? köpte den visserligen på rea för 680 kr, men det kanske är svårt att sälga den ändå??

nu har hon 86 i sin overall. ska jag ge mig ut i rean och försöka få tag på en i 92?? är helt snurrig =)

• tessum

Sprättan: barnen växer ju inte så jättemycket efter att dom är 18 månader så 92 kanske är en mer lämplig storlek. men min systerson började använda storlek 98 precis innan jul (han hade nyfyllt 2 år) så det kan ju hända att den passar. ofta så kanske det inte gör så mycket att den är en storlek för stor. dom ska ju rymma lite extrakläder under =)

• prinsessan Moa

Här kan man kolla vilken längd- och viktkurva barnet följer så kan man beräkna ungefär hur långa de är vilken månad.

www.barntotal.se

Gå in i faktabank bebis eller faktabank barn beroende på om barnet är under eller över 12 månader.

Sedan är det ju olika storlekar mellan olika affärer. Reimas stl 86 är ju från 1,5 år, medans t.ex. H&M och Lindex 86 är från 1 år.

• sprättan1

var i stan och lyckades byta overallen till en 92a känns bättre! TACK för alla råd! och prinsessan moa! förlåt att jag snodde din tråd!

• prinsessan Moa

sprättan1: Det är absolut ingen fara! Var ju intressant för mig också att veta. Så bra att du fick byta overallen! =)

Svar på tråden Reima-overall, hur i storlek?