Inlägg från: yossis |Visa alla inlägg
  • yossis

McLeods Döttrar Del 5

Jag gick ut & läste om avsnittet som va innan söndagens & jag känner inte igen handlingen i det, så undra om dom har glömt att sända ett avsnitt...
    Kan inte heller påminna mig om att jag sett Rily i senaste avsnittet dom sände innan uppehållet, men som alltid va det ett bra avsnitt ser fram emot söndagens avsnitt.

• yossis

Dagens avsnitt var...oväntat

Iaf, Fi försöker fortfarande få Alex att förlåta henne, hon springer ihop med Jodi som föreslår att hon ska gå med CFS (brandkåren)
    På Killaney lämnas grindar öppna lite varstanns på ägorna, Alex skyller på Riley. Stevis rättegång blir framflyttad tilldagen där på så hon måste packa & åka till stan. Sandra är knepig, "vänlig" & lugn på något sätt, avslutar sitt konto på trukstopet & avskedar all sin personal. Det är även hennes & Harrys bröllopsdag, hon köper blommor för att lägga på hans grav.
    Tjejerna ger Stevie en avskedds middg på kvällen & då håller en storm på att bryta ut, en kruka slås omkull & Stive går ut för att kolla, då står Sandra där med ett brev som ska "förklara allt" sen försvinner Sandra.
    Dom ger sig ut & letar efter henne i stormen Stevie hittar henne vid Harrys grav, då Sandra tänker ta sitt liv, det kommer fram att det är hon som dödat Harry i ett försök att få honom tillbaka, men det slog fel.
    När dom (tjejerna & Alex) kommer tillbaka till Drovers så är Stevie väldigt upprörd då hon varit nära att mista allt & det slutar med att Alex & Stevi kysser varandra.

Det var nog hela programet, i stora drag. Hoppas jag inte missat något av viktigt.

• yossis
    Mochride skrev 2008-03-07 14:51:00 följande:
    Jag tycker också att det är tråkigt att serien ska lägga ned, men som sagt så har så många viktiga karaktärer försvunnit och det är inte samma sak längre. Känns lite som att Jodie blev en McLeod så att de kudne fortsätta utan Tess. Jag tycker fortfarande väldigt mycket om serien, men jag tror samtidigt att det kan vara bra att avsluta snart.
    Elli47 skrev 2008-03-07 14:57:29 följande:
    Ja och så alla kusinerna McLeod som dyker upp... Nej, trist är det men lika bra att lägga ner kanske. Jag har säsong 1-5 på dvd så jag kan se åtminstone de avsnitten när jag vill! Synd att Claire försvann, hon var ju toppen, och Becky!
    Tycker det är jätte trist att serien ska sluta men som ni alla sagt, det är inte samma sak längre. Tycker att känslan i handlingen har försvunnit lite, att den blivit mer splittrad på något sätt när många av dom bästa försvann.
    Tur att man har dvd boxarna i hyllan så kan man titta när man vill sen.
  • yossis
    Marie J skrev 2008-03-08 08:49:37 följande:
    Någon som vet hur absolut första avsnittet var??? (kollade aldrig så tidigt)
    Ja, har dom på dvd. Vad vill du veta ?
  • yossis

Har programetat boxen, så idag får jag det inspelat. Vi håller på att tapetsera köket för fullt.

Svar på tråden McLeods Döttrar Del 5