Inlägg från: Elli47 |Visa alla inlägg
  • Elli47

McLeods Döttrar Del 5

Ja femman är efter Hallmark ganska mycket vad jag förstått... en hel säsong kanske?

• Elli47

Få se nu... Stevie och Regan försökte få den där killen Leo att erkänna att han hade mördat Harry men lyckades inte, däremot höll Stevie på att skjuta honom... Alex hörde när Sandra och Fiona pratade och vet nu att Fiona aldrig var gravid. Alex och Fiona blev dock sams och ska "slänga ut" Sandra. Hm, vad hände mer? Jo, Jodi och Riley flirtade lite. Nej jag kan inte komma på något mer just nu?!

• Elli47

Har precis sett säsong 4 på dvd, köpte den från Amazon.com i november! Och nu har jag beställt säsong 5, den dimper väl ner nästa vecka någon dag.

• Elli47
    Vietnammamma skrev 2008-02-21 20:38:08 följande:
    åh, vad kostade den? är den svensktextad?!
    Tja, vad gick den på måntro? Kanske 350 kr om jag minns rätt. Nej, det är inte svensk text men det är inte så svårt att förstå vad de säger ändå, man vänjer sig fort.
  • Elli47

Säsong 8 blir alltså den sista då? Ja, trist men å andra sidan är evighetsserier inte så lyckade. Det är dessutom väldigt trist när alla personer försvinner... har sett McLeods på dvd från säsong 1 och det har ju försvunnit massor massor!

• Elli47
    Mochride skrev 2008-03-07 14:51:00 följande:
    Jag tycker också att det är tråkigt att serien ska lägga ned, men som sagt så har så många viktiga karaktärer försvunnit och det är inte samma sak längre. Känns lite som att Jodie blev en McLeod så att de kudne fortsätta utan Tess. Jag tycker fortfarande väldigt mycket om serien, men jag tror samtidigt att det kan vara bra att avsluta snart.
    Ja och så alla kusinerna McLeod som dyker upp... Nej, trist är det men lika bra att lägga ner kanske. Jag har säsong 1-5 på dvd så jag kan se åtminstone de avsnitten när jag vill! Synd att Claire försvann, hon var ju toppen, och Becky!
  • Elli47

Ja, det där med avstånd har jag också funderat på... har för mig att de i något avsnitt nämnde att det var 20 mil till närmsta stad, är det Fisher som avses då måntro? Till Gungellan borde det inte vara mer än några mil.

• Elli47

Jo... Stevie är ju faktiskt gammal kompis till Claire och hon hinner komma dit innan Claire dör, men sen när Claire är borta så kommer Stevie in i handlingen på ett annat sätt.

• Elli47
    Pepa77 skrev 2008-03-14 09:39:19 följande:
    13:35 McLeods DöttrarÄr tiden denna söndag!!!!
    Ny tid igen.... Femman verkar inte riktigt prioritera denna serie om jag får säga som så...
  • Elli47

Åh vad var det som hände nu? Jag har nämligen sett tre avsnitt av säsong 5 (dvd) efteråt och lyckas nog blanda ihop allt om jag försöker mig på en resumé...  Ja, Rose träffar en kille som heter Leo som Stevie avskyr, han har gjort något dumt förut, vet inte riktigt vad. Han tycks inte ha rent mjöl i påsen iallafall. Alex går omkring och ser ganska sorgsen ut, han trivs inte riktigt med Fiona längre verkar det som...

Nej med risk för att jag ska blanda ihop allting så är det bättre om någon annan ger resumé!

• Elli47

Aha, det där med Stevie och Leo visste jag inte. Ja, det verkar som om han är ute efter hämnd bara...

• Elli47

Jag missade också hela avsnittet... fick långväga gäster som kom precis 10 minuter innan McLeods skulle börja. Suck.

• Elli47

Oops, rena turen att jag såg dagens avsnitt... råkade zappa lite och såg att den började redan 12.40 idag! Varför måste femman hålla på att ändra tiderna?

• Elli47

29 av 32 kommer jag nog ihåg att det stod... vad händer när 32:an är visad? Blir det slut då, isåfall är det ju inte många avsnitt kvar. Har beställt hela säsong 6 på dvd men den kommer inte förrän i juni.

• Elli47
    Mochride skrev 2008-04-07 18:33:10 följande:
    Det kommer en säsong 7 sen och så håller det på att spela in säsong 8
    Jo jag vet, jag har ju sett säsong 7 på Hallmark. FlörtMen jag menade om dessa skulle börja visas direkt när avsnitt 32 är över?!
  • Elli47
    Pepa77 skrev 2008-04-07 15:36:11 följande:
    Svar på #144Är det text på dessa dvd? Vart finns de att köpa? Skulle gärna vilja ha hem.
    Nej jag har beställt från Amazon.com och de är ej textade men det fungerar jättebra ändå, man förstår mer än man tror!
  • Elli47

Oj vad dyrt det var på Discshop! Jag betalar ca 380 kr inkl frakt!

Svar på tråden McLeods Döttrar Del 5